Noen ganger Nytter det!

 

Nylig skrev jeg et innlegg her på bloggen, der jeg nevnte at jeg hadde “sagt fra” om noe.

 

Slik jeg ser det, handlet det om en form for overformynderi.

Helt konkret: Om å detaljstyre hva som var “tillatt” innenfor gitte rammer.

 

Jeg var forberedt på at min henvendelse ville bli avvist.

I så fall hadde jeg tenkt å stå på videre.

Jeg syntes nemlig at dette var urimelig.

 

Men…

…jeg ble imøtekommet!

Dessuten fikk jeg svar i løpet av få dager.

 

Min henvendelse resulterte i en endring,..

…som kan slå positivt ut for flere som er i en tilsvarende båt.

 

Det var en veldig gledelig opplevelse!!

 

Så godt at noen kan snu på hælen og si:

“Det er greit! Fra nå av endrer vi på dette!”

 

Regelrytteri og byråkrati er det jo mer enn nok av…

 

 

Tommestokken er jo et mål på nøyaktighet.

Men…

…i tillegg er den nokså fleksibel.

 

Ei ramme kan godt være firkantet…

Men…formen behøver ikke nødvendigvis være kvadratisk,

sjøl om det kanskje er det vanligste når det kommer til rammer.

 

Denne gang valgte jeg trapes-formen.

(Tror jeg det er. Matematikk og geometri har aldri vært min sterke side.)

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg