Nissevenninner!

 

Jeg har jo to kusiner her i Oslo, som jeg liker å kalle for “Nissekusinene” mine.

Den betegnelsen har de fått fordi de har hver sin imponerende nissesamling.

Jeg tror ikke at jeg kjenner noen andre som har så mange nisser i heimen!

 

Frodithen er det nærmeste jeg kommer en “Nissevenninne”.

Ikke fordi hun har så stor nissesamling, men fordi hun er litt nissete av seg på andre måter…

 

Blant annet liker hun å ta på seg nisselue…

Dessuten leker hun gjerne nisse i den forstand at hun liker å gi presanger.

Både når det er en anledning…

 

…og når hun bare vil overraske litt!

 

 

I dag møttes vi på Kaffebrenneriet.

 

 

Frodithen hadde med nisselue til meg også:

 

Jeg fikk forresten bittelitt skjenn av Frodithen i dag:

“Du har jo tøyset på nesten alle bildene!”

 

Det endte med at hun måtte ta en serie til…

…og da holdt jeg meg i skinnet!

 

Men…

…som du ser av bildet over…

…så var det ikke bare jeg som tøyset!

 

 

Etter at vi hadde vært på Kaffebrenneriet, tok vi oss en liten tur til Birkelunden for å få noen utebilder.

 

 

 

Denne kjolen arvet jeg av Frodithen for et par år siden.

 

Den har en nydelig farge og er både mjuk, varm og lettstelt.

(Lettstelt = strykefri og kan dyttes ned i en koffert uten at den ser ut som en eneste “krøll” når du tar den ut.)

Altså en kjole helt etter mitt hjerte!

 

I dag hadde jeg faktisk også på meg ei blåturkis fleecejakke som jeg har arvet av Frodithen, men den tok vi ikke bilde av i dag.

 

Kjekt å kunne arve klær av en Nissevenninne!

Klærne blir jo “nye” for den som arver!

 

3 kommentarer
    1. Dere koser dere som vanlig – så godt! Fine bilder både med og uten tøys og tull…. Jeg kan forresten også kvalifisere til å være noens nissekusine altså – for jeg har visstnok grotesk mange nisser…. hihihihi… <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg