Never, ever, ever give up…?

 

“Ikke gi deg!” “Stå på!! “Kom igjen!” “En gang til!”

 

Nei, det er ikke bra å gi opp…

…vike unna…

Det er liksom ikke noe “tæl” og tiltak i den som gir seg før han/hun kommer i mål

 

Men…om det bare butter i mot…

…så betyr det ikke ALLTID at jeg skal presse på enda mer, jobbe hardere, stå på til jeg ser mannen med ljåen…

For noen ganger kan motstand bety at jeg skal gå en annen vei…

…at jeg rett og slett ikke skal det jeg så innbitt tror.

 

Jeg har prøvd en del forskjellig det siste året…

…for å komme i gang med “Mitt eget”…

…men så er det akkurat som om det bare stopper opp, og jeg vet ikke helt hvilken vei jeg skal gå.

“Jobb hardere, mer strukturert og målrettet!” vil mange si.

Nei, det nytter ikke bare med et skippertak i ny og ne. Jeg innser at det som regel er en bit med “Jevnt og trutt” i det meste. 

 

Men…om jeg ikke brenner for det jeg gjør, eller føler særlig mye lidenskap eller iver…

Om jeg kjenner at jeg slett ikke har lyst til å ha en nettside for å selge…

Sende ut invitasjoner og be folk om å “Like” siden min…

Streve for å kapre kunder…

“Selge meg inn”

 

Ja, hva da?

Kanskje er det ikke det som er min hoved – innfallsvinkel? Kanskje er det en annen dør jeg skal åpne?

 

Litt sånn kan jeg føle meg i blant…

 

Kunnskapen er uansett ikke bortkastet. Jeg har f.eks stor glede av å lage videoer for å øve meg på å bli tryggere på muntlig formidling. På bloggen tjener jeg ikke ei krone. Det har jeg aldri hatt noen intensjon om heller. Den har jeg mest fordi jeg liker å skrive!

 

 

10 kommentarer
    1. det er sant det,og det er dei unge flinke på,en ser oftere att dei skifter jobb flere ganger ,forhåpentligvis fordi dei finner ut att dei vil prøve noe annet,vår generasjon derimot har vært mer trofaste i en jobb uansett hvor lite en trives i den,vi har kanskje litt å lære av dei unge på det området :=)

    2. Nei det er ikke lett 🙂 Jeg har jo vært heldig og hatt den samme arbeidsplassen i store deler av livet mitt. Men så langt fra den samme jobben. Det bare ballet på seg fra det ene til det andre 😀 Du har tatt mange og store steg som er imponerende. Du har turd å gå inn i det ukjente å prøve deg fram 😀 Og det nytter ikke, som du sier å stange i veggen alt for lenge om det butter skikkelig i mot 😀 Lykke til videre. Jeg er sikker på at du finner den rette hylla, om man kan kalle det for det :),, kanskje veien” er et bedre begrep 🙂

      1. Tusen takk! Jeg skjønner godt at du har vært populær i arbeidslivet: Blid og omgjengelig kar, og sikkert pliktoppfyllende og allsidig også! 🙂

    3. Nei det er ikke enkelt……………. jeg er avhengig av trygge rammer rundt meg og at arbeidslivet er forutsigbart ang inntekt………. det er tøft å skulle stå på egne bein og av og til er det mange om samme beinet,,,,,,,,,

      Du gjør mye spennende, Kari, og jeg synes du er en knakende kjekk dame som jeg er heldig å ha blitt kjent med. Du er tøff! Jeg håper det ordner seg i din vei <3 klem Og lykke til på treff i helgen! Hils alle!

    4. Tøff, er du! Nå kjenner jeg deg ikke annet enn via innleggene dine, men du virker som en dame med pågangsmot, livsglede og nysgjerrighet. Og så er du ikke redd for forandringer! Nå er du på et platå hvor du føler at ingenting skjer. Men da er det sikkert ikke lenge før du går opp et trinn til! Lykke til! Jeg er også inni en endringsfase i og med at jeg har tenkt å flytte til Oslo, sånn som du gjorde. Men å gå så langt som å stå på en standup-scene! Så tøffe er ikke jeg 😉 God helg og lykke til!

    5. Sikker på du VET det når det dukker opp det du har lyst til. For da GIR man jo jernet for full, vegg eller ikke 🙂 man må ha LYST å stange litt skal det være noe poeng 😉 Gleder meg masse til i morgen 🙂

      1. Jeg også! Ja, en må ha lyst til å stange litt! Jeg kan godt ta på meg kortvarige vikariater i jobber jeg ikke trives veldig med, men det er ikke riktig overfor de man jobber med heller hvis man BARE tar en langsiktig jobb for å tjene penger.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg