“Nei, jasså si’ru det, gitt!”

 

Da jeg hadde sagt “Ha det” til Frodithen i dag…

…og begynte å nærme meg hjemme…

…så skjedde det noe som gjorde meg litt perpleks…

 

Jeg møtte nemlig en dame.

Hun var visst ikke særlig fornøyd.

 

Faktisk så tror jeg at hun var

i enda dårligere humør enn det jeg var i dag tidlig!

 

Rett før vi passerte hverandre,

så hun på meg med et rasende blikk:

“Hore!” skrek hun.

Da jeg hadde kommet noen meter unna henne

fikk jeg samme “attesten” en gang til.

 

Var det fordi jeg hadde sminket meg litt mer enn vanlig?

Eller var det kanskje…

…fordi kåpa og kjolen stoppet rett ovenfor knea?

 

Hadde hun tatt seg en tår?

Eller kanskje hun ikke snakket norsk,

og så hørtes det bare ut som om hun sa det?

 

 

Ikke vet jeg…

…men da jeg kom hjem,

så begynte jeg å le høyt for meg sjøl!

 

Jeg synes det er litt moro å være “rappkjeftet” i etterkant…

Sånn helt i smug…

…når jeg har kommet meg unna “åstedet”.

 

Jeg kunne kanskje ha svart på denne måten…? :

 

Litt sånn fandenivoldsk…

 

Nå må jeg jo innrømme at jeg også

har tenkt noen stygge ord i det siste.

 

Det har jo hendt

at jeg har “kalt opp” folk inne i hodet mitt.

For eksempel når jeg har stått i kassakø i butikken

og noen har “Trødd meg litt for nære”.

 

Vi blir jo kanskje litt på tuppa alle sammen, 

etter så mange måneder med “unntakstilstand”?

 

Men…

…jeg har til gode

å si de stygge orda høyt

 

I alle fall foreløpig…

 

 

5 kommentarer
    1. 🙁 :-/ :-O

      Men i alle dager da…… tenk å være så frekk å si noe slikt til deg…………… :-C

      Så setter skjellsordet seg i hodet og man lurer på hva det var som gjorde at hun ropte det……. Men, hun hadde en dårlig dag eller MÅTTE stemple noen eller si noe stygt til noen den dagen………………… Måte på sier nå jeg …

      Lag deg en fin fin skjærtorsdag, Kari 🙂 klem

    2. Av og til skulle man bare sagt tilbake. “Di DRITTKJERRING! Hvorfor sier du sånn!!” Kanskje HYLT litt i tillegg. Men regner med denne damen slet med noe i topplokket egentlig. Hadde ikke noe med deg å gjøre 🙂

    3. Her velger jeg å le….. hmmm – damen hadde nok en dårlig dag med litt mye innabords, kanskje! Ikke så bra å si sånne ting høyt til folk, men du tok det med fatning og godt humør! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg