Naturen kan by på litt av hvert!

 

“Ser du den stubben der? Ser du at det er en katt…

…som sitter med ryggen til?”

Ja, visst så jeg det !

Gjør du?

 

Tur-vennen min hadde mer å vise meg:

Vet du hva dette er?

 

Det er ei…

 

 

….flaggermuskasse!

 

Rett etterpå ankom vi Østensjøvannet.

Her var det et yrende fugleliv:

 

 

På den andre sida av vannet ble vi vitne til et aldri så lite drama…

 

Først var det bare to stokkender der.

Anda kaklet iherdig for å få andrikens oppmerksomhet.

Han på sin side virket litt nølende…

 

Så kom det en andrik til…

Da det kom en konkurrent, ble det litt mer fart på somlekoppen…

 

Men…

…da anda så at hun plutselig hadde fått to beilere

som kjempet om hennes gunst…

 

…stakk hun like godt hodet under vingen

og tok seg en andeblund…

 

Litt av ei dame…

 

Først påkalte hun altså oppmerksomheten…

Da hun omsider fikk det som hun ville…

…så var det liksom ikke så nøye…

 

Eller…

…kanskje hun bare gjorde seg litt kostbar?

 

 

19 kommentarer
    1. Katten ser jeg ja! 🙂 og flaggermuskasse er tøft (selvom jeg aldri har sett flaggermus i nærheten av de jeg vet om, så kan det jo hende det bor noen der!) Hihi…. andemor gjorde seg visst litt kostbar – moro å se dem på nært hold! 🙂 mange forskjellige fugler på Østensjøvannet – dit har jeg lyst til å dra snart igjen! Klem <3

    2. He, he, ja, kanskje var det kostbar hun var…eller sjenert. Det er fint langs Østensjøvannet og kan tenke meg et yrende lydbilde. Ser katta, men den var litt slik stokkstiv :).

      1. Ja, katta var litt sånn fjetret… Ikke rart den var stokk stiv, for den var jo skapt av tre! 😉 Ja, kanskje anda ble overveldet av det hun hadde stelt til. To stykker på en gang kan jo bli voldsomt for de fleste! 😉

    3. Jeg har vært mye på Østensjøvannet, synes litt styrete å komme seg dit, derfor jeg ikke har foreslått det for deg. Bra du har vært der. Av og til er det digre flotte gjess der som viser seg fram. Moro å ta bilder 😊

    4. Jeg visste ikke at det var en flaggermuskasse, så gøy den skal jeg se etter neste gang jeg går tur ved Østensjøvannet. Ser jo rett ned på vannet fra her jeg bor oppe i åsen, men jeg har ikke vært nede enda i år. Nå ser jeg jo at isen er gått, så da skal jeg jammen ta meg en tur 🥰

    5. God morgen!
      Ser katten ja 😀

      Har ikke hørt om slik flaggermus-kasse… men artig da 🙂

      Ender er morsomme rett og slett – og så flotte 🙂

      Lag deg en flotters fredag 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg