Når underbevissheten snakker…

 

Det er mye jeg kan forstå og godta med den såkalte “fornuften”.

Jeg kan akseptere realitetene, og innordne meg når jeg ser at det er nødvendig.

Det gjelder jo i høyeste grad nå.

 

Jeg kan ikke vite sikkert om det er riktig å innskrenke folks frihet på denne måten.

(Det er det vel ingen som vet sikkert, men noen må jo ta disse avgjørelsene!)

 

Dette gjelder kanskje særlig den biten som går på det med sosial kontakt.

(Jeg snakker ikke om store forsamlinger og fester/selskapelighet med mange deltagere, men om det å kunne omgås de aller nærmeste.)

 

Noe rart og unaturlig er det i dette med at vi går rundt og nærmest er “redde” for hverandre.

 

Sjøl om jeg langt fra er den som har behov for å “klemme alle jeg møter på”…

…så er det litt rart å stadig måtte passe på å holde denne berømmelige avstanden.

 

Snart skvetter jeg vel unna min egen skygge…?

 

I natt hadde jeg en drøm som sier ganske mye om hvordan jeg, innerst inne, opplever denne situasjonen.

Joda, det går helt greit…

…men samtidig er det sjølsagt ikke slik jeg ønsker at det skal være…

 

 

 

3 kommentarer
    1. Drømmer kan føles veldig virkelige, med noen litt rare «innslag» som den du forteller om her…😊 Jeg tar di normale forhåndsregla når det gjelder smittefaren..ikke hysterisk men tar det på alvor.. Fikk med meg forrige innlegg nå, så koselig at du har blitt bestemor..Gratulerer så mye 💗

    2. Mye sant i det der – ikke godt å vite om dette er riktig, men noen må bestemme! Jeg liker heller ikke at vi er redde alle andre på en måte…. slitsomt! Drømmer kan være spesielle….. 🙂

    3. Nei det er ikke slik JEG heller ønsker det skal være 🙁 Jeg er en klemmer….. men selvfølgelig klarer jeg meg uten å klemme alle og enhver hehehehhe Jeg klemmer min besteste venninne…. thats it! Og min eldste sønn som bor nærmest… ellers er det albogehilsen og enmeteren som gjelder. Og det er ganske frustrerende, men ….. og jeg er redd jeg skal bli smittet og smitte videre min mor eller de på jobben, og ellers alle andre ikke sant…. for det hadde vært katastrofe….

      Ønsker deg en god dag og gode dager fremover <3 kleeeeem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg