Når Partyløver lager Lurveleven

 

Det bor en ung mann i naboblokka.

Han er nok over gjennomsnittet glad i en fest.

 

Helst skal det foregå ute…

(det er jo klokt med tanke på smittevern)

…og den aller beste tida å feste i…

…er mellom klokka 2400 og klokka 0400!

 

Han samler de aller mest høyrøstede folka i byen.

En skikkelig “Brøle-ape”, med nærmest demonisk latter, er fast inventar på festene.

(For alt jeg vet er det verten sjøl som er “Mister Latterbrøl”!)

 

Partyløvinner får sjølsagt også være med…

De bidrar jevnlig til å holde lydnivået oppe…

…med imponerende, høye hvin

 

En gang i blant får man tåle at folk holder litt leven…

…men ikke til langt på natt sånn ca to lørdager i måneden hele sommeren og høsten i gjennom.

 

Jeg sendte ingen varme tanker til festdeltagerne i natt!

Jeg ønsket hele forsamlingen et opphold…

…på glattcelle…

…der jeg lå og vred meg i senga.

 

Sjøl om jeg lukket vinduene på soverommet…

….skvatt jeg hver gang Mister Latterbrøl åpnet latterdøra på vid vegg.

 

Denne stigen fungerte som klatrestativ for festdeltagerne.

(Jeg sniktittet fra vinduet mitt…

…og observerte at 1-metersregelen slett ikke ble overholdt mens løvene klatret i klatrestativet.)

 

Lampa ved siden av stigen fungerte som en lyskaster, som skapte heftige skyggevirkninger i taket på soverommet mitt.

Jeg kjente at jeg begynte å hisse meg opp noe saftig!

 

Et øyeblikk vurderte jeg å åpne vinduet og rope ned til dem:

“Sjå tel å dra døkk innatt, og høll fred!!!”

Men…jeg tviler sterkt på at det hadde hatt noen effekt!

Det hadde nok ikke akkurat vært noe sjakktrekk…

 

Jeg vurderte også å ta lydopptak av latterbrølene på mobilen min…

…bare for å ha en form for dokumentasjon på levenet.

 

Kanskje det hadde vært en idé…

…å samle en gjeng av naboene i denne blokka…

…morgenen etter at Partyløva har hatt fest neste gang?

 

Vi kunne ha møtt opp i samlet flokk rett utenfor leiligheten hans…

…med alt det vi klarte å oppdrive av blokkfløyter, trommer, kjelelokk og kubjeller…

 

Så kunne vi ha vært så vennlige

…å holde en aldri så liten konsert for Mister Partyløve på morgenkvisten?

 

Det tror jeg sikkert at han hadde satt umåtelig stor pris på! 😉

 

 

1 kommentar
    1. O m g….. er det mulig! Mister partyløve fortjener en skikkelig morrakonsert, det er nå helt sikkert! Mulig du bør si ifra på en eller annen måte snart ja…… er jo til å bli gal av og ikke få sove! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg