Når man skal opp fra Lotus-stilling…

 

Det knirker litt i en halvgammel skrott…

Noen ganger gnager det både her og der…

 

Disse “vondtene”, altså!

Men…vondt skal vondt fordrive!

 

Jeg har et par yoga – kurs på samvittigheten.

Yoga gjør godt!

 

Så har man jo lett for å skli ut etter hvert da, og så er man “der” igjen.

 

Boka: “Yoga – en livsstil”, fikk jeg av ei venninne for noen år siden.

 

Nå har ikke yogaen blitt noen livsstil for mitt vedkommende…

…men når knirkinga i skrotten tar litt overhånd…

…så må en jo finne på noe!

 

Det gjør godt…

…men når jeg reiser meg etter x antall minutter i lotus-stilling…

…og forsiktig bøy og tøy…

…så er jeg glad for at ingen ser meg… 

 

Jeg tenker at det er viktig å la være…

…å snakke så veldig mye om vondter…

De blir ikke bedre av den grunn!

Dessuten er det lidderlig kjett å høre om “vondter” nærmest støtt og stadig.

 

Noen mennesker har mye smerter og mange plager…

…uten å snakke særlig mye om dem!

Andre snakker (tilsynelatende) knapt om annet!

 

I mange år stilte jeg i sistnevnte kategori, men jeg er ikke der lenger.

Vondter og plager blir ikke bedre om man har mye fokus på dem!

Tvert i mot kan alt snakket om plagene bidra til å forverre/vedlikeholde elendigheten.

Dessuten blir de fleste dritt lei av evinnelig syting om “meg og alle plagene mine”.

 

Har man konstant sterke smerter, så er det slett ikke enkelt å fokusere på så mye annet.

Da tar smerter og ubehag veldig mye energi.

Men…

…er det det snakk om milde, eller moderate plager, så stiller det seg annerledes.

 

 

“Med pompen i været og knea inn!”

 

Med utsatt “utløsning” på kameraet, er det mulig å ta “selfies” i en sådan stund…

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. hi hi ,du får til det mest festlige du :=) men eg ser poenget ditt,er der jeg også selv fra sittende stilling i stol til opp og gå :=) selv er jeg glad jeg skal få komme til fysio igjen denne uken,håper ting mykner opp litt med den treningen jeg får der

    2. Gjenkjennbart! I det minste den øvelsen å reise seg fra gulvet. Lotusstilling er det nok en del år siden jeg behersket. Men yoga – det tror jeg på. Men så var det det å få tid til alt…😂😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg