Når jeg går meg vill i Fryktjungelen min….

 

…er det godt å kaste ball med Frodithen!

Ja, nå kaster vi jo sjølsagt ikke ball, sånn fysisk.

Det ække lov, nemlig!

Da kan det jo fort bli for mye nærkontakt!

 

Sånne selfier er “lov”!

Salt og Pepper har jo fått så flotte hjemmeheklede gensere…

…at de insisterte på å bli tatt bilde av…

 

Se, som de brisker seg!!

 

Frodithen var også påskegul og fin i dag!

Flott dame, som kler gult!

 

Jeg var ikke i “modellhumør” i dag.

Dessuten blåste det innimellom så ille…

…at jeg helst ville ha hetta på!

 

Så var det denne “ballkastinga” da…

Jeg går jo og surrer mye alene nå. I likhet med mange andre, ble jeg nylig permittert fra jobben.

 

De siste dagene har jeg merket at jeg har gått meg litt “vill”…

 

For to dager siden hadde jeg en vond klump i magen og kjente meg kvalm og ekkel.

Det var frykt og motløshet som hadde samlet seg i en vond knute i mellomgulvet.

 

Jeg skjønte at det var slik…

…og gikk meg en tur i motbakke for å få opp puls og åndedrett.

Jeg vet at det er god medisin…

…når det aner meg at jeg er i ferd med å bevege meg litt langt ned på den mentale stigen.

 

Etterpå kjentes alt bedre. Like fullt begynte jeg å innse jeg hadde tippet litt for mye over på:

“Alt jeg må gjøre for å unngå å spre smitte!”

 

Det er vel og bra å følge påbud og å være nøye…

…men det må ikke bli slik at jeg blir nøye…

…at jeg blir en plage for meg sjøl og andre.

Dessuten er det dette med å feie for egen dør, som jeg jo så gjerne vil!

 

Men…da jeg møtte Frodith i dag, var noe av det første jeg sa:

“Je syns det er helt iddiotisk å stælle seg laaaang i kø uttafor polet nå. Det er da fell itte dænna vinflaska som er viktigst nå, a’ ve?? 

Frodith: “Nei, det synes ikke jeg heller. Men…så lenge folk holder en meter avstand og tar med seg den flaska hjem, så er det vel greit?”

 

Der fikk jeg litt å tenke på!

Det var hun “Politidama” (som Frodith nylig skrev om) i meg som fikk mest å tenke på!

Så lenge man ikke springer dritings rundt i gatene og hoster, nyser og spyr…

…ja så trenger vel, strengt tatt, ingen andre å blande seg i om man står i 100-meters kø utenfor polet?

 

En annen “skål” er jo at det er mange barn som har det ekstra stusselig hjemme når omsorgspersonene drukner sine sorger i polvarer. Høytider og ferier er ofte ekstra ille i så måte.

Forhåpentligvis tilhører de fleste av de som står i disse laaaaaaaange polkøene folk som viser måtehold.

Folk som bare har lyst til å kose seg litt hjemme nå i påsken…

…ha det litt “normalt”…

Og det må jammen være “lov”.

 

Slikt trenger ikke strikse kjerringer som har (nesten) alt “sitt på det tørre”, blande seg i!! 

 

1 kommentar
    1. Hehe, nei noen ting får vi la være å blande oss i….. jeg kjenner at jeg blir sykt stressa av dette, og må rett og slett ta meg en real pause innimellom! Det er liksom ikke muuulig å ta alle forholdsregler 24/7…. klemmer og god påske! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg