Når jeg først skal reklamere for noe…

Reklame |

 

…så skal jeg gjøre det til gangs!

 

Jeg ønsker imidlertid ikke at bloggen min skal være en arena

der jeg stadig reklamerer for ett eller annet.

 

Nylig sa jeg ja til å være litt mer synlig.

i forbindelse med livsstils-endringen jeg begynte med tidlig i vår.

 

I dag dukket jeg derfor opp med bilde og uttalelse (skriftlig sådan) på Facebook.

 

Sjøl om jeg hadde sagt ja, kjente jeg på et lite sug i magen…

…jeg må innrømme det!

 

Tidligere har jeg trodd at når det står “sponset”,

så har den som viser ansikt en økonomisk fordel av å gjøre det.

 

Slik er det ikke for mitt vedkommende.

Jeg har ingen økonomisk gevinst av å stå fram

som representant for konseptet.

Likevel synes jeg det er helt greit,

for jeg er så fornøyd med både opplegget og oppfølginga jeg har fått.

 

Her skal det ikke være noen som helst tvil!

 

Enkelte ganger føler jeg at jeg har beveget meg

i grenseland her på bloggen.

 

Er det for eksempel reklame,

når jeg har skrevet om at jeg går på skrivekurs hos Ida Jackson,

sjøl om jeg ikke har noen økonomisk fordel av å gjøre det?

 

Vel…

…i og med at jeg nå har merket dette innlegget med “reklame”,

trenger jeg i hvert fall ikke ha noen skrupler med å fortelle

at jeg deltar på kurs hos Mari Krogshus og hennes team.

 

Jeg har fått så trua på dette,

at jeg synes det er flott at flest mulig blir klar over det.

Selvfølgelig er det ikke gratis,

men jeg synes det er lavt priset.

 

I alle fall sammenlignet med mye annet.

 

En behøver ikke være medlem for å kunne delta på ett enkelt kurs.

Hittil har det i alle fall vært mulig å kjøpe et fire ukers kurs

for å gjøre seg kjent med konseptet.

 

Visst får en tilbud om flere opplegg når en bestiller.

Imidlertid er det enkelt å krysse av på “nei” hvis en kun

vil delta på de fire ukene og betale en lav engangssum.

(Det var slik jeg gjorde det, første gang jeg fattet interesse for dette.)

 

Jeg har hele kursopplegget på “kajabi”-appen.

Da har jeg det alltid med meg.

Det er oversiktlig og greit!

 

Opplegget er enkelt å følge.

De fleste av middagene er raske å lage.

Oppskriftene er gjerne beregnet på flere personer,

så da deler jeg opp og fryser ned

for å ha det ekstra lettvint noen ganger.

 

Jeg bruker ikke mer penger på mat nå enn før,

sjøl om jeg spiser mye mindre mjølmat

og mer proteinrik mat som egg, kjøtt og fisk.

Maten metter mer, og metthetsfølelsen varer lenger.

 

I facebook-gruppa for medlemmene,

kan vi dele erfaringer og stille spørsmål.

 

Mange opplever flere helsegevinster når de følger dette opplegget.

Det handler langt fra bare om vektnedgang og flatere mage.

 

For eksempel:

En kvinne, som jevnlig går til legekontroll på grunn av diabetes type to,

fikk beskjed av legen om at prøvene hennes

aldri hadde vært så fine som nå.

“Fortsett med det du gjør, for det fungerer!

Du har all grunn til å være stolt av deg sjøl!”

Omtrent slik lød tilbakemeldinga fra legen.

 

Andre kan fortelle om reduserte plager

i forbindelse med fibromyalgi og utmattelse.

Til og med en kvinne som har en så alvorlig diagnose som MS

har delt at hun opplever å ha mindre smerter og mer energi.

 

Personer som starter opp med et slikt konsept som Mari K. har gjort,

vil alltid oppleve å møte en viss motstand.

Kanskje til og med krass kritikk.

Ingen er ufeilbarlige, og alle må erfare underveis.

 

De “oppleste og vedtatte sannhetene” våre vil vi nødig gi slipp på.

“Grove kornprodukter og magert pålegg” har vært en “sannhet”

i norsk helsevesen i flere tiår.

 

At lavkarbo er en diett hovedsakelig bestående av “egg, smør og bacon”,

har vært en “sannhet” for meg.

 

Nå har jeg erfart at det langt fra er slik.

Jeg har aldri spist så mye grønnsaker før,

sjøl om grønnsaker (og frukt/bær)

alltid har vært en viktig del av kostholdet mitt.

 

Jeg synes det er for mye fokus på medisinering og “reparering”,

og for lite fokus på forebygging i helsevesenet.

 

Hva kan du og jeg gjøre sjøl

for å bidra til at vi holder oss noenlunde friske?

 

Mat er faktisk “medisin”.

Det er jo drivstoffet vårt.

Vi ikke proppe oss fulle av ulike kosttilskudd,

sjøl om det finnes mange gode tilskudd man kan supplere med.

Det viktigste er å spise balansert og variert.

 

Og sist men ikke minst:

Å føle seg vel!

 

I videoen under forteller jeg om hva som skjedde

da jeg gikk på slankekurs for en del år tilbake…

 

 

 

4 kommentarer
    1. Så kjekt at du har funnet noe som passer så bra for deg, det står det veldig respekt av ♥
      Jeg vet liksom ikke om jeg oppfatter dette som reklame. Mer som en vennlig erfaring om noe som du har oppdaget som gjør dagene bedre for deg. Ja, kanskje det er en reklame. Men jeg tenker at med reklame følger det med bilder av produktet, med opplysninger om pris osv. Altså noe mer prangende.
      Jeg tenkte liksom jeg skulle skrive om min ferie i år, som mest handler om mat og steder hvor jeg har spist. Men må jeg merke det som reklame da?
      Det er vel strengt tatt når man har en fordel av å reklamere, at det kalles for reklame, for da er man kjøpt og betalt for å skrive om det. Jeg har ikke satt meg inn i akkurat de reglene da, men……. Snilt av deg uansett, å reklamere for dette, og bra at du anbefaler noe som du har god erfaring med ♥

      1. Takk!:)Det er ikke alltid så lett å navigere i denne jungelen. Jeg tenker det er bedre å merke det med reklame en gang for mye, enn en gang for lite. Da har jeg i alle fall ikke gjort noe galt!

    2. Det er så bra når man oppdager hva som hjelper og er bra for en selv 🙂 Da er det bare å stå på og fortsette 😀
      Jeg trodde en stund at når man hadde et navn i bloggen av et produkt, da var det reklame….. men det er når en får betalt for det, at det heter reklame… Men jeg tror man kan legge til “reklame” om produkter og anbefalinger om man vil – det har ikke noe med økonomi å gjøre 🙂

      Flott innlegg!

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg