Når inntrykkene blir mange i løpet av kort tid…(Og et minne om den aller første sommerjobben!)

 

Jeg kan bli ganske ør i toppen når det blir mange inntrykk og mye informasjon i løpet av kort tid!

Det gjelder jo sjøl om det er noe som er morsomt! (Og litt spennende, faktisk.)

 

Jeg befinner meg fortsatt i Bø , men ikke på samme plassen som i går.

Det vil si: Jeg overnattet her jeg er nå natt til i dag.

 

Huset jeg sover i, er et restaurerings- objekt. Om det hadde blitt restaurert, kunne det ha blitt skikkelig flott!

Jeg rår grunnen aleine her. Det er innlagt strøm, men vannet er ikke koblet på. Jeg har imidlertid kort vei å gå når jeg har behov for “moderne fasiliteter”, som vannklosett og dusj!

 

Den ene veggen i et av rommene i første etasje består av to “innebygde senger”.

Jeg får litt assosiasjoner til norske folkeeventyr. I og med at rommet blir brukt som lagringsplass, viser jeg bare den øverste delen av senga.

 

Slik ser det ut fra låvebrua her på garden. Flate jorder mellom bakkar og berg. En ganske så sterk kontrast til asfaltjungelen i Oslo.

(Men det finnes så absolutt grønne lunger i byen også!)

 

I videoen snakker jeg litt om det å bli ør i toppen av inntrykk.

Jeg minnes også den første sommerjobben jeg hadde. Starten på arbeidslivet ble litt tøff for en 16-åring som var livredd for ikke å mestre oppgavene hun ble satt til! Jeg begynte å jobbe på en kafe midt i verste ferie – rushet. Det var ganske “ville tilstander” innimellom. Etter den første arbeidsdagen, var jeg så sliten at det gikk helt rundt for meg.

Jeg “Tulltala” rett og slett!

 

 

Husker du din aller første arbeidsdag ute i “Den Store Verden”?

Var du redd for ikke å mestre jobben?

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg