Når frisørtimen blir en ren nytelse…

 

“Da kan du lukke øynene og puste dypt inn tre ganger…”

 

Frisørlærling Thea holder hendene foran fjeset mitt, slik at jeg kan snuse inn den behagelige duften av peppermynte. Det gjør godt for en tett og rennende nese…

 

Så begynner hun å massere skuldrene og nakken min…

…akkurat passe hardt…

…sånn at det gjør litt vondt, men aller mest…

…godt!

 

“Her er vi opptatt av at frisørbesøket skal være en helhetlig opplevelse!

Det handler ikke bare om kundens hår.”

 

Jeg tok ingen bilder under massasjen.

Da ville jeg bare…

…nyte…!

 

 

Her er jeg nettopp ferdig med hårvask og hårkur!

Mens Thea ordner kaffe og vann til meg…

… foreviger jeg “dama med turban”!

Jeg synes faktisk det er litt stilig med håndkleet dandert på den måten!

 

Håret mitt er slitt, og sterkt preget av at det er lenge siden jeg var hos frisøren.

Klyper i håret, og “lag for lag”- klipp! Her gjøres det grundig.

 

Etter at Thea har tørket håret, bruker hun rettetang.

Når håret er glattet helt ut, er det enklere å utføre “finjusteringer” , slik at det blir helt jevnt.

 

 

En liten selfie foran disken sammen med Thea før jeg går!

 

Thea har et veldig behagelig og vennlig vesen. Lett å snakke med er hun også!

 

 

Dette var min beste opplevelse hos frisøren noensinne…

Jeg vil anbefale det på det varmeste!

 

Jeg har vært hos frisør to ganger etter at jeg flyttet til Oslo for nokså nøyaktig ett år siden.

Begge gangene har det dreid seg om “Drop-in”.

Det sier seg sjøl at det ikke blir tid til særlig mye velvære når “stoppeklokka” er stilt inn på 15 minutter.

Bare det å se på klokka som tikker og går rett foran meg, er noe jeg opplever som stressende.

Det føles som å være en del av et samlebånd…

 

Selve klippen blir heller ikke optimal.

Om du går til denne typen drop in -salong, så blir håret “rett avklipt” – og ferdig med det!

Egentlig er det nesten slik at en like gjerne kan be ei venninne gjøre jobben…

…ved hjelp av “frisørsaksa” fra Clas Ohlson.

Om du ikke synes det er så nøye, og vil ha det rimeligst mulig, så er det greit nok…

…en gang i blant.

(Selvfølgelig er det variasjoner innenfor dette tilbudet også, men disse 15-minutters seansene har jeg ikke så god erfaring med.)

 

I og med at jeg klippet meg hos lærling, falt det mye rimeligere enn om jeg hadde valgt en ferdig utdannet frisør eller stylist. Thea har gått to år på skole og fullført ett år av lærling-tida si. Hun begynner derfor å bli ganske erfaren.

 

På “Luv” er de opptatt av å bruke miljøvennlige produkter. 

For meg er det viktig.

 

Denne hårkuren kjøpte jeg i forbindelse med at jeg var i følge med Frodith da hun bestilte time der for noen uker siden.

Jeg er veldig godt fornøyd med den…

…når jeg først husker å bruke den!

(Det er så fort gjort å glemme å ta seg tid til de fem minuttene ekstra i dusjen sånn ca en gang i uka!)

 

Frodiths innlegg om hennes frisørbesøk kan du lese HER.

 

 

 

Jeg har bestilt ny time om tre måneder.

Mitt bløte, fine hår har nemlig ikke godt av at det går nærmere et halvt år mellom hvert frisørbesøk…

Dessuten er dette noe jeg vil unne meg en gang i blant.

 

behagelig og bra var det!

 

(Innlegget er ikke sponset!)

 

4 kommentarer
    1. Å så deilig! Det må ha vært en godeste opplevelse! Viktig å unne seg det der i ny og ne! Selv bør jeg klippe meg hver 6-8 uke…… ellers forsvinner luggen ned bak brillene, og jeg ser ikke et kvekk…… klemmer <3

    2. Ja, den flotte manken din vokser nok fort! <3Håret mitt vokser ikke fort. Det er også såpass tynt at det slites veldig lett. Jeg kan ikke la det bli særlig langt, for da blir det så pistrete! 🙂

    3. Hørtes ut som en perfekt opplevelse 😀 Er nok en smule enklere med de tustene på skolten min 😀 Men jeg bruker da skikkelig frisør så tenk 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg