Når det ytre avspeiler det indre…?

 

 

Nå tenker du kanskje “Utseende kontra indre kvaliteter”…?

At jeg vil skrive et flammende innlegg om botox og silikon…?

Altså: Rette en harmdirrende pekefinger mot de sjølopptatte, utseendefikserte jentene….

…som troner øverst på blogglista…?

De som “lurer” unge, lettpåvirkelige jenter til å fikse på utseendet sitt…?

De som ikke “fortjener” en plass på bloggtoppen…?

I hvert fall i følge alle oss middelaldrende, surmagede gubber og kjerringer som synes vi har veldig mye klokt og fornuftig (og festlig) å komme med…

 

Men: Til tross for alt dette, så må vi virkelig SLITE for i det hele tatt å få en fot innafor på topplista…

…en gang i mellom!

 

NOPE!!

Det er IKKE det jeg skal skrive om; sjøl om jeg allerede HAR skrevet ganske mye om det ovenfor her…

 

For…

…da jeg satt her i morgenkåpa og slurpet i meg morgenkaffen i dag…

…så tittet jeg meg litt rundt…

 

Dette var det jeg så:

Buksa og strømpebuksa som jeg vrengte av meg før sengetid…

…lettere henslengt på en lenestol fra IKEA…

Strikketøy og Gudinne-kort i (u)skjønn forening…

 

Rester etter gårsdagens film-studio…

(Toalettmappa blir brukt som oppbevaring til mobil -laderen).

 

 

Jeg lo høyt da blikket mitt falt på overskrifta på dette arket:

“Struktur”.

(Dette er notater fra da jeg deltok på gratiswebinaret om video og markedsføring på tirsdag!)

Struktur er ikke min sterkeste side…

(Jeg liker forresten ikke å ha det veldig rotete over tid, så det er aldri “helt bomba” her mer enn i noen få timer! For eksempel er en kjøkkenbenk full av oppvask sånt rot som jeg ikke orker mer enn en kort stund.)

 

Jeg har blitt stadig mer bevisst på dette med den manglende strukturen. 

Saken jobbes med, for jeg ser at det kan lønne seg på mer enn en måte!

Så innser jeg også at jeg aldri vil kunne endre personligheten min fullstendig…

Jeg vil nok aldri bli VELDIG strukturert…

…uten samtidig å måtte gi slipp på sider av meg som jeg OGSÅ trenger!

 

NOE av ustruktur-tendensene kan jeg kompensere for ved å samarbeide/få tips fra folk som er litt mer strukturerte/ryddige enn meg.

Kanskje har jeg egenskaper som kan komme Den mer Strukturerte til gode?

Da kan det utvikle seg til å bli det som så populært blir kalt: “En vinn-vinn-situasjon”!

 

Flere sammen får gjerne til mer enn en alene…

…hvis man får til å dra nytte av hverandres sterke sider…

…uten stadig å ergre seg over/kritisere det som kan oppleves som en smule irriterende!

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg ser overhode ikke strukturert ut for andre. Sånn rent fysisk. Men jeg skal love deg at jeg er strukturert i hode, sånn jobbmessig hvert fall 🙂 Selv om pulten min svømmer over..:-D Så det ytre avspeiler ikke alltid det indre heller 😀

    2. å prøve på å få en ryddig heim har jeg gitt opp for lenge siden,det skal synes att det bor fork i heimen,så kan en heller rydde litt ekstra om en venter besøk ,eller skal ta bilder som skal publiserast :=)

      1. Ha-ha, jeg rydder ikke alltid om det skal tas bilder heller jeg! Synes ellers at det er mye koseligere å komme på besøk til noen som ikke har det “Striglet” for da blir jeg mer avslappet!:)

    3. Godt å rydde opp,men det hjemmet ditt beskiver ikke et rotehue, men en kreativ sjel. Har du det ryddig hele tiden, så rekker du jo ikke alt det andre du driver med. Sånn er det bare.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg