Når den Frodige Fantasien Får Fritt spillerom!

 

“Tenker du det samme som meg?”

Frodithen ser på meg med et spørrende blikk…

…der vi går langs den brede turstien med hver vår sekk på ryggen.

 

Tror hun at jeg har blitt tankeleser?

 

Det aner meg at hun sikter til den noe brokete forsamlingen av arten mannfolk vi nettopp har møtt på.

 

Frodithen skjønner at hun må forklare litt nærmere:

“Jeg tror det var noen innsatte som var på luftetur sammen med fangevoktere.”

 

Jo…

…det høres faktisk ganske logisk ut.

 

To av mennene var nemlig unge og veldig veltrente…

…mens de andre var litt mer midt på treet.

Det vil si…

…en tanke stuttbeinte og smålubne.

 

De to veldig veltrente hadde dessuten med seg hver sin schæferhund.

 

Nå får fantasien fritt spillerom.

Dette er jo litt spennende!

 

Tenk…

…fengselsfugler på trimtur med fangevoktere og spesialtrente hunder!

Midt i Nordmarka!!

 

“Om noen tå dæssa kara hadde prøvd å støkki tå, så hadde nok fangevoktera slæfft bikkjen’ så døm kunne ha fløgi ætter og beti seg fast i rømlinga! Døm er sikkert trænt førr slikt!”

Joda…jeg har liksom god greie på sånt, jeg!!

 

Naturen setter også fantasien i sving…

Se, så fint himmelen og buska speiler seg i vannet…

 

“Det blir en egen verden der nede”, sier Frodithen.

 

“Det er en Hulder som tisser!” (i følge Frodithen).

 

 

Ikke akkurat Huldra, men…

 

Vannliljeblader og himmel som speiler seg…

 

Frodith foreviger…

 

 

“Je får en følelse tå Kittelsen og Asbørnsen &Moe når je går her”!

 

Vi er i Oslo, ikke så veldig mange kilometer fra sentrum…

 

Byen er langt fra bare asfaltjungel!

 

 

 

6 kommentarer
    1. Her var det eventyr fra ende til annen 😀 Har aldri satt mine ben i Nordmarka.. men hva gjør vel det, når man har slike fantastiske formidlere som du og Frodith’en 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg