Når “Barnet” kommer til Byen…

 

Dagen etter at bloggvenninne Eva hadde vært her, fikk jeg en ny overnattingsgjest.

“Minstemann” (som for lengst har vokst både søsken og opphav over hodet) kom nemlig på besøk.

Han skulle på “Lindmo” for å se bak kulissene der under opptak denne uka. Det er en del av pensum på utdanninga han går på.

 

Da passet det fint å bo hos moder’n, som har gjort bydame av seg.

 

Jeg hadde tenkt å være publikum i salen under Lindmo-showet, men var for sent ute med å få meg billett. 

Da han kom hjem om kvelden, var jeg sjølsagt sprekkeferdig av nysgjerrighet:

“Fekk du tala ve’ a’ Anne Lindmo, hell?”

“Neeeei…

…men ho kom og sporte om je hadde en ba’nnan. Ho må visst støtt ha det før opptak!”

Jaja. da fikk jeg i alle fall vite en liten kuriositet om Anne Lindmo…

 

 

Dette bildet tok Junior av meg da vi var på “Shopping” en dag.

 

Dama jeg holder i kostet 10 kroner.

Hun har fått æren av å pryde kjøleskapet mitt!

 

Junior fikk tak i et spesielt kamera en gang han stakk innom et garasjesalg…

 

For den nette sum av kr 150,- fikk han kjøpt dette klenodiet:

Veska fulgte med. Kameraet er sammenleggbart, og tar liten plass når det ikke er i bruk.

 

Antagelig er det minst 80 år gammelt. Hun som solgte det, husket at faren hennes tok bilder med det etter krigen.

Jeg skjønner nesten ikke at hun ville selge det!

Junior sier at det blir fine bilder med kameraet.

Han tok ett bilde av meg: “Smiiil mor, du får bære EN sjanse!”

Han må sjølsagt kjøpe film, for det er jo ikke noe nymotens, digitale greier dette!

 

Den siste dagen Junior var på besøk, dro vi til Mathallen og spiste dekorative, deilige kaker.

 

Spesiallaget kaffe ble det også…

 

Junior går på et studie der han hovedsakelig lærer å jobbe med “flerkamera-produksjon” (Tror jeg det heter.) Svært mange programmer blir laget på denne måten. Et kamerateam av fotografer plasseres rundt i opptaksområdet. Så er det regien som setter det sammen og bestemmer hvilke vinkler og utsnitt som blir presentert for tv-titterne.

Så gjenstår det å se da, om han havner i Nrk?

Det hadde jo vært litt moro om han får prøve seg der en gang…

 

 

4 kommentarer
    1. Så koselig med besøk, ikke minst av barna. Kjekk sønn. Så artig med det fotoapparatet. Fint bilde han tok av mor si. Ja, kanskje han begynner i NRK etter ferdig studie. Høres ut som studieretning til til sønn er mer spesialisert enn den yngste mi nettopp var ferdig med. Hun føler hun ikke kan noe nok til å gå inn i jobb, men står på om dagen for å samle seg praksis. Spennende å følge de unge med yrkesvalgene deres :).

    2. Så koselig å få besøk av junior – og mange herlige bilder av deg og dere <3 Kjempefin header har du fått også. Veldig fint bilde av deg i byen 🙂

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg