Nå må det da snart bli min tur?

 

Knut Nærum skrev nylig at han mente at kjendiser

bør komme langt fram i vaksinekøen.

 

Han mente det garantert på ramme alvor!

 

Da var det noen som ble nokså sinte…

…og skrev at de var veldig uenige!

 

Hvorfor det liksom?

Jeg er litt enig med ham.

 

Ikke minst fordi jeg føler at jeg også er litt kjendis.

Ja, for jeg slenger jo innom topplista på blogg.no ganske jevnlig.

Jeg pleier gjerne å vake mellom plass 70 og 100

de dagene jeg har delt et innlegg.

 

Antagelig er det minst fire-fem personer i Norges land

som daglig sitter og venter i spenning

at det skal komme noen nye Gullkorn fra bloggeren Karidansen.

 

Da er det jammen viktig at jeg holder meg frisk,

slik at jeg jevnlig kan lyse opp dagen for disse menneskene.

 

Jeg mener at jeg også har flere andre gode argumenter

for at jeg bør rykke noen plasser opp fra pulje åtte (av totalt ti):

 

Jeg ble Bestemor i oktober 2020.

Så langt har jeg hilst på barnebarnet en gang.

Den begivenheten fant sted i slutten av november

da Gullet var seks uker gammel.

Siden da har jeg sittet innesperret her i Norges mest pestbefengte by.

Barnebarnet får jeg kun “hilse på” via video og bilder.

 

 

Jeg har fått en del helseplager

på grunn av tingenes tilstand:

 

Knirkete knær, (fordi jeg alltid går i stedet for å ta buss eller trikk),

stiv skulder, periodevis sure oppstøt og halsbrann…

…og en følelse av at mellomgulvet har slått knute på seg.

 

Noen ganger kjennes det ut som om jeg har fått hjertet helt opp i halsen.

Det er akkurat som om det sier “blupp” eller “tikketikketikk” i halsgropa…

 

Kanskje hjertet mitt er i ferd med å bli…

 

…en tikkende bombe?

 

Jeg merker det ekstra godt når jeg sitter helt rolig i sofaen

og konsentrerer meg veldig om å kjenne etter!

 

Dette kan ikke fortsette!

 

Jeg er bare nødt til å bli prioritert i vaksinekøen!

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. ja det er nok mange som skulle ønsket seg vaksinen nå ,vi har svigermor på 88 i samme hus som oss,steller seg selv og et oppegående og i dag fikk hun dose nr 2 ,så er hun iallefall tryggere og det blir lettere for dem som ikke bor her å komme på besøk til henne :=) jeg ble bestemor til en gutt 6 februar ,går alt etter planen håper jeg vi kan reise opp til Melhus og hilse på ,selv tror jeg den vaksinekøen er meget lang ,så jeg tviler på att jeg får et tilbud dette året :=)håper du snart får treffe lillegullet igjen ,en skal liksom bli litt kjent med disse små barnebarna våre

    2. Dette innlegget ble jo skrevet med en humoristisk undertone, men det hadde jo vært kjekt å få den vaksinen i løpet av noen måneder. Det begynner å tære på med all denne nedstenginga og isolasjonen. Samtidig har jeg jo blitt litt vant til det, så det er nesten den nye “normalen”. Her i Oslo merker vi det ekstra godt. Jeg synes ikke det er riktig av meg å dra ut av byen flere ganger slik det har vært de siste månedene. Familien min bor jo i områder der det bare har vært små og kortvarige utbrudd. Mor er også ferdigvaksinert nå, så da er forhåpentligvis hun godt beskyttet. Ja, en vil jo gjerne få følge med barnebarna. Det blir ikke det samme med bilder og video, men det er jo flott at det har blitt så lettvint å sende det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg