“Nå blir je nukk itte stort lik’re!” (Moder’n på besøk!)

 

I dag har jeg hatt storfint besøk!

 

Mor har vært her for første gang. (Jeg flyttet jo til Oslo i høst.)

Hun hadde følge av en “Bæssmor-onge” – nærmere bestemt av dattera til broren min.

 

 

Mor hadde med clementiner.

(Pakket i små plastbegre, så de ikke skulle bli klemt i stykker i veska!)

 

 

Mor (88) og Bamsefar. (Han er min “samboer”. Han sitter forresten på et pledd som mor har strikket.)

 

Vi måtte jo ta “Selfie”…

 

Jeg tok flere bilder. Vi pyntet oss med rosa leppestift og greier, men det synes visst ikke så godt på bildet.

I tillegg tok mor litt krem på øyelokkene, så de ikke skulle henge “som gardiner framma aua”!

(Jeg burde visst tatt på litt krem på øyelokkene jeg også, for jeg ser ganske trøtt ut!)

 

Til slutt fikk mor nok av alt selfiestyret:

“Nå blir je nukk itte stort lik’re!”

Det ble sagt med glimt i øyet og et lite flir!

 

(Jeg har spurt mor om lov til å publisere bilder!)

 

 

Mor som “eksosrype” ca 1950!

 

Bildet er tatt utenfor “Farmorhuset”, og bilen er nok Farmor og Farfars.

Mor og far dro på noen små ferieturer mens de var kjærester/forlovet.

Da lånte de altså bil av Farmor og Farfar.

 

De møttes da mor var 16 og far var 18, og så utviklet det seg gradvis til “fast følge”…

 

En kjærlighet som varte helt til far gikk bort for over tredve år siden…

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Så hyggelig hun kom og fikk sett hvordan du har det i “storbyen”da..Koselige bilder og fine er dere begge to..moren din ser ut som ei “kul”dame der hun sitter med arene i kryss ved siden av “samboeren”din..hehe… <3

    2. Så flott dame 🙂 Eller damER. Begge er jo flotte da 🙂 Men hun så koselig ut, og sånn krem vil jeg også ha for å si det sånn 🙂 Et flott pledd er det hun har laget også 🙂 Gøy å se bilder fra “gamledager” også. Finner jo mye sånt hos mamma nå 🙂

    3. Så koselige bilder! Og heldige du som har en mor som kommer på besøk til storbyen. “Ho ekje for katten den damen…”
      (Det er skryt altså)…:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg