Munnbind blir Mote?

 

Vel…akkurat det skal vel noe til!

Men…

…jeg observerer at stadig flere bruker det, også utendørs.

 

Enkelte ungdommer kommer syklende eller joggende i full fres, med munnbind på!

Foreløpig har jeg bare brukt munnbind innendørs eller i bil.

Så langt har det kun vært i forbindelse med jobb.

 

Om jeg må bruke offentlig transport, er jeg ikke i tvil:

Da skal jeg følge anbefalingen, sjøl om det ikke er mange passasjerer om bord.

 

Jeg øver meg på å gå med munnbindet i et par timer om gangen.

Det er best å unngå å snakke noe særlig. Munnbindet blir nemlig fort fuktig.

Dessuten har det lett for å skli ned når jeg beveger munnen.

Om jeg klarer å holde munn, så sitter det imidlertid fint på plass ved hjelp av ståltråden som klemmes over nesa.

 

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle behøve å gå rundt slik…

 

Jeg kjøpte en pakke med munnbind i sommer, før smittetallene gikk opp igjen.

Da var ikke prisen så verst, sjøl om det var dyrt nok!

 

Da anbefalingen om bruk av munnbind (i visse situasjoner) kom, skvatt prisene i været igjen!

 

Da det forventede rushet antagelig uteble, dalte prisene med mellom 100 – 200 kr pr pakke i løpet av få dager.

(Jeg har fulgt med, sjøl om jeg ikke skal ha flere engangsmunnbind nå.)

 

I likhet med mange andre, har jeg også bestilt noen tøymunnbind.

Jeg tenker at jeg hovedsakelig vil gå med det til privat bruk. 

 

Jeg er jo over middels opptatt av farger, både når det kommer til klær og interiør!

 

Jeg fant noen fine munnbind med “innebygd filter” på nettet.

De er dyre, men virker å være av god kvalitet.

Dette likte jeg veldig godt!

 

Fargene er nydelige.

Dessuten synes jeg det er litt tøft med dinosaurer!

 

Jeg bestilte også ett med hjerter, og to med blomster på.

Sjølsagt i farger som jeg liker godt!

Da er det litt hyggeligere å bruke dem.

Ikke ser det så skummelt og strengt ut heller, når det er dinosaurer, blomster og hjerter på!

 

For første gang i mitt liv har jeg målt avstanden fra neserota til under haka.

Det var ca 13 cm. Noe som tilsier at jeg skal ha “liten voksenstørrelse”.

 

Litt “stutt i hue”, kanskje…?

 

På grunn av stor etterspørsel, går det noen uker før jeg får munnbindene.

De første skal ankomme helt i begynnelsen av september.

 

Når jeg har fått dem i hus, skal jeg “gå på catwalken” her på bloggen min! 😉

 

 

6 kommentarer
    1. Har kjøpt ei pakke med sånne vanlig/kjedelige på apoteket.. sånn i tilfelle! Har foreløpig ikke brukt dem..er jo ikke såååå mye folk her i Mjøndalen.. så sjelden man trenger være tett på andre.. I Oslo er det nok større behov..og da ville jeg nok skaffa meg noen som er litt mer “freshe”..fint med dinosaurene.. Blir gøy å se dine nye på.. selv om det ikke er gøy at det er behov for munnbind <3

    2. Jeg ler godt av noen betraktninger 😀 en tidlig morgen på banen. Litt stutt i hue kanskje 😀 Jeg sitter her med large og den ser ut til å funke greit. Litt tjukk i hue kanskje 😀

    3. Ja, jeg har også ei pakke med sånne kjedelige. Håper de tøymunnbinda ikke “suger seg inntil” så lett. Blir så klamt med de papigreiene. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg