Mørket er Min venn…

 

Egentlig synes jeg at mørketida kan være nokså tung.

Jeg tar meg i å lengte mot lysere tider.

 

Men…

…til tross for at denne høsten har vært spesiell, og kanskje litt ekstra tung, så synes jeg den har gått utrolig fort.

Nesten som et…

…svosj!

 

Jeg jobbet en del ekstra i september og oktober.

Det er nok litt av årsaken til at høsten bare raste av gårde.

 

Nå er jeg inne i en rolig periode som vil vare et par uker til…

I denne perioden har jeg det privilegiet at jeg kan styre når jeg vil jobbe.

Baksiden av medaljen er at jeg ikke treffer noen når jeg er på jobb heller

…men det er jo fordeler og ulemper med det meste.

 

Akkurat nå synes jeg mørket er en venn…

…med tanke på de syslene jeg driver en del med for tida:

Nettkurs og surfing på YouTube for å lære mer, i den hensikt å trene både kropp og sjel.

 

Jeg har jo ei bok av og med yoga-læreren Maya Fiennes.

I det siste har jeg funnet noen videoer med henne på YouTube.

Det er fint å se og høre henne live, i stedet for bare å lese og se på bilder.

 

Så rigger jeg meg til da…

…med pcen, matta mi og lyslykta…

…for å få en god ramme rundt “yogatimen” med Maya:

 

 

Det blir jo ikke helt det samme som å være på et kurs sammen med flere andre…

…men det er også enkelte fordeler ved å ha slike “yogatimer”:

 

Det er gratis!

(Bortsett fra at jeg må ha abonnement på YouTube for å slippe all reklamen.

Dessuten at det går en del data når en ser på video.)

 

Jeg kan “bestille time” når det passer meg…

…og ta tissepause når jeg måtte trenge det!

 

De siste dagene har jeg gjort øvelsene knyttet til Det 4. chakraet.

(Hjertechakraet).

 

Den første dagen syntes jeg videoen var uhorvelig lang, og at enkelte av øvelsene varte plagsomt lenge.

Bare i løpet av få dager har dette endret seg.

Nå koser jeg meg med å gjøre øvelsene!

(Bortsett fra et par øvelser som jeg får litt krampe i hofter, lår og rumpe av. men jeg fullfører likevel!)

 

I videoen under viser jeg en av “versting”-øvelsene:

 

 

Her ble jeg visst så opptatt av alt jeg måtte passe på…

…at jeg glemte å ha øynene åpne og se ut mot horisonten! 

 

Et aldri så lite “Behind The Scenes” – eller “Blooper”- bilde skal også få være med:

Slik blir det når en setter på sjølutløseren og plutselig finner ut at en må ordne på noe…

 

Da jeg skulle legge inn bildene, hadde jeg glemt dette øyeblikket også.

Dermed fikk jeg meg en god latter da jeg ble oppmerksom på kjerringa med pompen i været!

“Samme hvordan en snur seg…

…så er r…bak!”

 

Jeg er litt rar, for jeg synes det er mye bedre å gjøre yoga eller meditasjon når det er mørkt.

Da føler jeg meg liksom i ei lita, beskyttet boble.

Dessuten er verden ofte litt stillere når det er tidlig morgen eller sen kveld.

Jeg har forsetter om å stå opp klokka seks, men det har ikke skjedd ofte at jeg har klart det. Skal jeg stå opp tidlig, så må jeg helst ha en avtale med noen!

(Ja, jeg vet at det er et tegn på manglende sjøldisiplin!)

 

Under finner du videoen med Maya.

Den er lang, men den er god!

Lykke til dersom du vil teste dette!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg