“Mora di jobber ikke her!”

 

I dag så jeg et skilt med den teksten.

 

Det er ikke første gang det har skjedd,

og det blir sikkert ikke siste.

Je var lydig, så je pynte’ oppatt ætter meg som bæst je kunne…

 

Men… jeg fikk såååååå lyst til å være litt rampete:

Det for altså en liten F…i meg da jeg var inne på do,

men jeg skrev jo ikke noe der og da.

 

Når man har deltatt i et møte i et lite kontorlokale i Oslo,

og sagt “je” og “itte”

…og attpåtil spurt om hvor doen er…

…så gjør man ikke sånt.

 

Mistanken hadde nok garantert gått i min retning.

 

Jeg hadde behov for å fremstå som noenlunde

vettug og seriøs der jeg var,

så jeg ville ikke risikere å få noe slikt på rullebladet.

 

Men…det må jo være lov å ta et bilde,

sånn at man kan ta ut rampe-tendensene sine

når man kommer hjem…

 

…ikke sant?

 

Det er da vel slett ikke bare mor som har ansvar for

å lære avkommet alminnelig “do-skikk”?

 

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg