“Modellyrket” blir stadig mer krevende

 

“Inn med magen!”

“Ta armene bak på ryggen!”

“Strekk fram foten!”

Omtrent slik høres det ut når jeg får instruksjoner fra Fotograf Frodith

i det jeg prøver å skape en illusjon av både det ene og det andre.

 

Det var enklere for 30 år siden…

 

Da trengte man liksom bare å smile så søtt og yndig man kunne…

…og så ble bildene stort sett bra!

 

 

 

Frodithen vet hvordan man skal få laaaange ben på bilder.

Hun har nemlig fått god erfaring i å ta “Ny-kjole”-selfie foran speilet.

 

I dag var det altså min tur til å teste ut trikset.

Noen ny kjole hadde jeg ikke,

men jeg hadde noe å feire:

 

Den nye turbuksa, som var for trang for noen uker siden,

kan jeg fint bruke nå!

 

Fortsatt er den litt ettersittende i rumpe og lår,

men nå ser jeg lyst på det.

Om noen uker skal den være akkurat så ledig og behagelig

som ei turbukse bør være!

 

Slik ser jeg egentlig ut!

 

Det er utrolig hvordan det går an å “jukse” seg til lange, slanke ben

når man kan knepene! 😉 

 

 

 

Her poserer Frodithen sammen med “Fearless Girl” på Karl Johan.

 

Dagen i dag var temmelig variabel rent værmessig.

Rett etter at vi hadde møttes, måtte vi søke tilflukt i et portrom.

Regnet strømmet ned, og det blåste surt.

Sjøl om vi hadde paraplyer, var det ikke nok til å holde oss tørre.

 

Heldigvis roet det seg fort, og vi gikk ned til byen.

Folk sto i køer utenfor enkelte av klesbutikkene!

Det orket ikke vi, men en liten tur på Steen&Strøm ble det,

før vi endte opp i Spikersuppa der bildene over ble tatt.

 

Nå er jo både Frodithen og jeg halv-vaksinert for noen uker siden.

Likevel følger vi sjølsagt fortsatt reglene

vedrørende munnbind-bruk, håndhygiene

og avstand til andre.

I alle fall så langt det lar seg gjøre å holde avstand

når man går i byen på en lørdag!

 

Jeg merker imidlertid at jeg har senket skuldrene en del i det siste.

 

Lavere smittetall i Oslo, kombinert med vissheten om at jeg har fått vaksine,

gjør at jeg synes det er mye hyggeligere å ferdes i byen nå.

 

 

5 kommentarer
    1. Hihi, kjekt å kunne noen triks for å få laaaange ben og slaaaank kropp…. 🙂 Hjemme i Larvik er det jo krisestemning på smittefronten, så jeg kommer hjem til 5B og mye styr på mandag! En får ta det som det kommer tydeligvis – og noen vaksine er foreløpig ikke i sikte! Klem 🙂

      1. Akkurat nå er det en stor fordel at Oslo fortsatt var nokså nedstengt på 17. mai. Derfor ser det ut til at smittetallene ikke har økt så veldig her nå. Vi har blitt så vant til nedstengning, at vi synes vi har stor frihet bare ved å kunne gå inn på et kjøpesenter. Håper dere får slått det ned fort i Larvik. Du er jo “bare ungdommen”, så da må du nok vente noen uker til, hvis ikke Larvik får ekstra doser igjen snart. Håper vaksineringa innebærer en sterk reduksjon av smitte etter hvert som verden vaksineres. Det vil nok ta lang tid. Vi er heldige og priviligerte her i landet sammenlignet med mange andre steder. 🙂

    2. Jeg heier på Oslo og håper dere klarer å holde smittetallet nede.
      Det fortjener dere virkelig.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg