Mitt første Møte med Miniatyr-Mirakelet…

 

Det har vært ei lang ventetid…

…men for noen dager siden fikk jeg møte henne for aller første gang.

 

Seks uker gammel har hun blitt…

…mitt første barnebarn!

 

Se så lita hand… Bestemors hand er mange ganger så stor…

 

Det er rart at en så liten kropp kan avgi så mye varme.

Jeg ble skikkelig varm av å ha henne på fanget.

Hun var veldig rolig og avslappet og sov mye av tida.

Foreldrene har vært bevisst på at hun skal bli vant til å tåle normal støy.

Hun lot seg verken affisere av snakking eller av latter.

 

Sånn hadde vi det også da unga var babyer.

Vogna sto som regel i stua der vi oppholdt oss.

Unga sov godt, sjøl om det var normal aktivitet og lyder rundt dem.

 

 

De to firbente “storebrødrene”, ville sjølsagt også ha litt oppmerksomhet…

…men denne gangen måtte de finne seg i å stille bak i køa.

 

Jeg hadde med meg et knippe med munnbind for anledningen.

 

Hendene ble også grundig vasket i forkant av at jeg fikk henne på fanget.

Jeg har jo vært kjempeforsiktig, men uansett så skal en ta forholdsregler med slike små knøtt. 

Egentlig alltid, men særlig nå.

 

Litt “ufornuftig” har jeg vært. 

 

Når man er seks uker gammel er man kanskje ikke så opptatt av kjoler?

Men…det er liksom litt ekstra stas å kjøpe kjole synes jeg!

Det er jo ikke så lenge til jul.

I julehøytiden må bittesmå frøkner også pyntes litt ekstra!

 

Den kremhvite, gammeldagse, romantiske kjolen får vente…

…til den verste gulpe-perioden er overstått.

 

(Den kremhvite eksisterer foreløpig bare i fantasien til Farmor, men jeg vet at den finnes!)

 

 

9 kommentarer
      1. Takk! Ja, nå håper jeg det blir gradvis bedre i løpet av 2021. Neste jul håper jeg korona- epidemien er historie og at vi kan være alminnelig sosiale igjen.😊

    1. Å, gratulerer og heldige deg! Jeg lover , livet får en helt ny dimensjon med barnebarn…
      Jeg er mormor til 3 gutter , så kjolekjøp til barnebarn har det enda ikke blitt…:)

    2. Gratulerer så mye med barnebarn. Ja det er faktisk livets dessert og vi er heldig som får bli det. Beklager jeg har vært lite på gloggbesøk siste året. Jeg leser veldig mye bøker og bruker ikke mye tid på å lese blogg, bare å skrive. Håper du har det bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg