Medbragt skje på kafé?

 

Bruken av plast må begrenses.

Det er ikke bra for miljøet.

 

Som et ledd i dette er plastsugerør og engangsbestikk i plast blitt fyfy.

Jeg synes dette er bra, så fremt alternativene er mer miljøvennlige.

 

Nylig kjøpte jeg chiapudding på en kafé.

Da fikk jeg utdelt ei skje i bambus.

 

Jeg må innrømme at jeg syntes det var en litt “trå” følelse.

Jeg fikk faktisk litt sånn “tresmak” i munnen.

 

Men i den store sammenhengen…

…selvfølgelig noe som det er veldig liten

grunn til å klage over!

 

Dessuten finnes det en enkel løsning på dette “problemet”.

 

Jeg har et sett med seks teskjeer i hardplast.

De er veldig kjekke å bruke når jeg spiser f. eks. yoghurt.

 

 

Det er en smal sak å ha med seg ei sånn skje i ryggsekken.

Den går jeg nesten alltid med når jeg er ute og traver i byen.

 

Så er det bare å putte skjea i oppvaskmaskina når jeg kommer hjem!

 

Jeg har i alle fall ikke hørt noe om

at det er forbudt å “nyte medbragt” på denne måten?

 

 

 

 

3 kommentarer
    1. God morgen!

      Nei det går helt fint å ta med medbragt skje tenker jeg 🙂 Ja det er rart nå, det dukker opp små rare tre/bambus-skjeer til youghurt og diverse…
      Nye tider….

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg