Med jakka på Vranga og buksesmekken på Vid Vegg…?

 

Jeg kan være vrang og vrien i ord…

…om jeg er i det lunet…

Så kan jeg jammen være vrang i klesveien også…

…uten at det er tilsiktet!

 

Utallige ganger har noen hvisket i øret på meg:

“Du har tatt på deg jakka på vranga”…

Ikke uvanlig at “bruksanvisningen” på klærne flagrer fritt når Karidansen er i sving…

 

Buksesmekken har lett for å være åpen.

Strømpebuksa fra i går har flere ganger hengt ut av buksebenet mitt som et annet etterslep…

…uten at jeg har merket noe som helst, før noen har gjort meg oppmerksom på det.

 

Sjøl blir jeg som regel glad når noen sier fra; enten det er klærne som er i uorden…

…jeg har buse i nesen, salatblader mellom tenna, eller blåbær-smoothie bart!

 

Jeg synes det er bedre å bli gjort oppmerksom på fadesene…

…enn å oppdage dem når jeg ser meg i speilet, etter at jeg har kommet hjem!

 

Men…det er ikke alltid så lett å si fra til fremmede, synes jeg.

Folk kan jo bli brydd eller støtt…

Så…noen ganger tenker jeg at det er best å la det være!

 

 

Har du noen gang opplevd at noen har blitt støtt fordi du har sagt fra om noe som er “på halv tolv”?

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg