Lykken er…?

 

“Jeg lever for de to ukene i året da vi er i Syden”!

Det var en ung kvinne som uttalte dette en gang for mange år siden.

Hun var en travel småbarnsmor. Både hun og mannen hadde gode, godt betalte jobber, flott, nyoppusset hus, hytte, to biler…

…og et stort sosialt nettverk. Hun var både “Vakker og Vellykket”.

Alt var jo tilsynelatende “på stell”.

 

Likevel opplevde hun hverdagen som et evig stress og jag…

“Når jeg setter meg på flyet tar jeg meg ett glass vin…

…og så kan jeg endelig senke skuldrene og slappe av…!”

 

Det er jo litt trist hvis en føler at en “lever” bare to uker i året…

Hva med de andre femti ukene, da?

Sjølsagt satte hun det sikkert på spissen, men likevel…

 

Et øyeblikk av fred og lykke…Å se på en vakker solnedgang i Danmark!

 

I videoen under snakker jeg om to par jeg nylig observerte.

Det ene paret observerte jeg i København…

Det andre paret i Stockholm…

 

Kontrastene var enorme på alle måter…

…men det ble veldig klart for meg at et øyeblikks lykkefølelse ikke nødvendigvis alltid har med velstand og ytre omstendigheter å gjøre…

 

 

 

6 kommentarer
    1. Det hørtes litt trist ut ja..selvfølgelig koselig med litt avveksling fra hverdagen..men livet består jo mest av “vanlige”dager…Godt man har evnen til å sette pris på di “små ting”… Vakker solnedgang og veldig fin du også <3

    2. jeg har tenkt samme tanker som deg,har vært ute og spist og sett par,begge eller en av dem sitte i sin egen verden med nesen i mobilen,og når det kommer til rikdom og materielle ting så er det slettes ikke alltid det gir så altfor masse lykke nei,har flere dømer der også jeg.
      Det viktigste er å finne gleden i dei små tingene i hverdagen tenker eg :=)

      1. Enig i det: Sjølsagt er det “lov” å sjekke mobilen, men noen ganger kan den settes på lydløs og legges vekk en stakket stund. Det er ikke så mange årene siden mobilen ble allemannseie. Folk klarte seg før den tid også!:)

    3. Jeg er glad jeg har evnen til å glede meg over de nære ting 🙂 Lykken er en tur i skogen med en god venninne og kafeturer 🙂 Se SMS 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg