Lykka i livet: Ei halv tube med øyenbryn-farge?

 

I dag fikk jeg melding om at frisørtimen i begynnelsen av april blir utsatt.

Jeg tok det med fatning…

Sånt må man jo være forberedt på “I Disse Tider” (som alle har begynt å si).

 

Nå har det jo blitt vitset en del om folk som har vært helt på randen fordi de ikke får farget håret eller klipt seg.

En frisør skrev på FB om at hun hadde blitt tilbudt 3000 kr for å komme hjem til noen for å utføre hårklipp “i smug”.

Personen hadde vært dønn fortvilet.

H*n hadde nemlig ikke fått stusset lokkene…

 

…på tre uker!!

 

Jeg lo så jeg skrek!

At det går an liksom!!

 

Men…

…vi har alle vårt…

 

I går tittet jeg litt i gjennom skuffer og skap…

Og hva fant jeg??

 

Ei halv tube med øyebrynsfarge!!

 

Og så jeg da, som trodde at jeg hadde gått helt tom!

Jeg hadde sett for meg flere måneder med lysblonde øyenbryn. 

 

Litt beskjemmet…

…må jeg innrømme at jeg ble både glad og lettet…

 

Er dette et sikkert tegn på at jeg er skikkelig sjølopptatt og overfladisk?

At jeg ikke har tatt alvoret i det som skjer nå innover meg?

 

Eller…?

 

 

10 kommentarer
    1. Jeg tror det er veldig sunt at vi tenker på andre ting, at vi bryr oss om å være fin bare fordi vi vil se fin ut og ikke noe annet. Det er nok tid til å tenke på “det andre”. Hvis man i løpet av 24 timer kan glemme det bittelitt et 2-3 timer så tror jeg det er både lov, sunt for seg selv og sunt for andre. Da mener jeg ikke man trenger å nyse på folk innafor de 2-3 timene, men du skjønner hva jeg mener 😀 Gleder meg til å treffe deg med eller uten øyenbryn 😀

    2. JA! Farge øyenbryn MÅ vi gjøre 😀 Supert at du fant en dæsj med colokrem du kan bruke 😀
      Å fjonge seg og kunne føle seg “vel” er viktig uansett hvordan det er her i verden 🙂 Man må ikke glemme seg selv opp i alt 🙂

      God klem til deg Kari!

    3. Hahahaha…. neida – du er ikke selvopptatt og overfladisk! Det var jo toppen! Selv skulle jeg klippet meg 4 uker for seint den 13.03…… nå har jeg ny time 15.04. – håper inderlig det blir noe…..! Ellers syns jeg det er verst med neglene – de tåler nok ikke all antibacen – de brekker på kryss og tvers! Overfladisk??? Niks… bare litt vant til å ha greit hår og fine negler….. 🙂

      1. Du har jo ei flott hårmanke, og jeg skjønne godt at du gjerne vil holde den i trim! Det blir nok stor pågang hos frisørene når de åpner igjen: Håper bare at de klarer å holde seg økonomisk flytende til gjengen med langhårede, uflidde står i kø! 😉

    4. Det er forskjell på å bære seg over det ikke å få gjort disse velværetingene som om mannen med ljåen var i ferd med å bryte seg inn døren, og det å syntes det er trasig, og dermed glede seg over det som kan bli gjort!
      Du er med andre ord ikke overfladisk i det hele tatt, for det er ikke noe motsetningsforhold mellom å bry seg om ens ytre og det å være et godt menneske <3

      1. Takk! Ja, jeg tenker at det faktisk er litt sunt å være bittelitt forfengelig midt oppi alt. En trenger ikke sutre og klage av den grunn! I det store og hele er det jo bagateller i denne sammenhengen. 🙂

    5. Nei det synes jeg må være helt innafor. Så langt vi kan må vi vel prøve å få dagene til å fungere så godt som mulig. Hadde selv en time for fotbehandling som måtte utsettes, så da må jeg vel ta en runde med fotfila og klypperen på egen hånd er jeg redd. Ønsker deg en fin dag 🙂

      1. Takk! Ja, det er viktig å passe på føttene sine. Jeg har vært hos fotterapeut noen få ganger. Det er deilig, men stort sett steller jeg føttene sjøl. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg