Long-lasting Lipstick…

 

Min gamle leppestift har gått ut på dato…

Nei, den har ikke tørket inn, for den er i ganske flittig bruk.

Men…fargen produseres ikke lenger.

I alle fall ikke i det merket.

 

Ingen flere røde spøkelser å oppdrive på Hennes og Mauritz…

 

En dag Frodithen og jeg var i farta, stakk vi innom en annen forretning, i håp om at de hadde igjen en etterlevning av spøkelses-leppestiften.

Det hadde de ikke.

Derimot hadde de en type “To-trinns”- leppestift som skulle vare i 24 timer.

 

Det hørtes jo veldig rasjonelt og greit ut.

Å kunne ta på seg et strøk leppestift før en går ut av døra, og vite at det ene strøket sannsynligvis holder hele dagen, det er ikke dumt!

 

 

Først pensler man på fargen.

Så lar man det tørke, før man har på den fargeløse, leppepomade-aktige.

 

I dag fant jeg ut at jeg skulle ta på meg litt av den langtidsvirkende varianten…

Jeg skulle nemlig i et nettmøte i jobbsammenheng.

 

Da må man jo fjonge seg litt, ikke sant?

 

Pensle på etter alle kunstens regler…

Det kom litt uttafor…, det fikser jeg med baksida av pekefinger’n… 

 

Sjøl om jeg ikke hadde tatt på trinn to, så viste det seg å være nærmest umulig å få vasket av fingeren…

Jeg gnidde iherdig med såpe, men nei, det gikk ikke av!

Den så ut som om fingeren var blitt angrepet av atopisk eksem.

(Det var vel kanskje heller nokså atYpisk eksem!)

 

Enda verre var det at jeg ikke klarte å få vekk det som hadde havnet uttafor på truten!

(Billedserien er en rekonstruksjon av begivenheten, så rødfargen har rukket å roe seg ned..)

 

Da var det kanskje ikke så ille…

…at jeg ikke fikk til å logge meg på nettmøtet.

Jeg måtte bli oppringt av møteleder i stedet, og fulgte det hele uten skjerm.

 

Da kunne jeg altså sitte her med intenst kirsebær-rød trutmunn og “eksem-finger” uten å bli observert.

 

Nettmøter er ille nok som de er.

Jeg gruer meg, og stresser meg opp i forkant!

Særlig når noen av deltagerne er folk jeg aldri har snakket med eller hilst på før.

Jeg liker mye bedre å treffe folk ansikt til ansikt!

 

På forhånd bestemte jeg meg for å si minst mulig…

…for jeg har nemlig erfart at det kan lønne seg…

 

Det var bra…

…for jeg klarte jo å avsløre min uvitenhet, bare ut fra det vesle jeg lirte ut av meg.

 

Men…de andre tenkte antagelig ikke så mye over det…

I etterkant av møtet tror jeg ikke de har ofret så mye tankevirksomhet på ho derre kjerringa som ikke klarte å koble seg på nettmøtet…

…og som attpåtil sa noe “dumt”…

 

Uansett så tilhører det…

 

…fortida!

 

7 kommentarer
    1. Uffameg – ikke enkelt med sånn leppestift-opplegg….. gode refleksjoner i åssen det gikk med det møtet… og sant som du sier -det er jo fortid nå…! Klem <3

    2. Jeg har også en sånn lebestift, og fra dyrekjøpt erfaring, så vil jeg råde deg instendig til IKKE å bruke den som foreskrevet (trinn 1 under trinn 2).
      Om du følger planen skjer nemmelig følgende (hvilket selvsagt ikke var i mine tanker i det jeg anskaffet produktet):
      Det er trinn 1 som er selve lebestiften med den svært så resistante formelen. Påfører en denne uten uhell, sitter den jaggu også! – Ikke i 24 t visstnok, men alikevel.. Haken med et leppeprodukt som sitter, er jo (som du opplevde) at den også fester seg med full styrke der den er malplassert, for å si det sånn..
      – Trinn 2 er imidlertid ‘bare’ en gloss som kun sitter greit for en (hvilken som helst gloss å være). Og gloss over lebestift ser visstnok flott ut før en har leet på munnen. Men fra første smil er avgitt, så vil jo den oljerike glossen ‘dra med seg’ den langt seigere lebestiften ‘all over the place’ (tenner, utenfor leppekanten, osv).
      Selv om den nevnte trinn 1 lebestiften sitter dønn alene, får glossen også den her løst opp såpass at den får glidd fullstendig på avveie før glossen hurtig svinner hen, og etterlater seg et tynt, vidtspredt, og enda mer stanhaftig produkt! Det hele skrek av full krise, rett og slett..
      Konklusjonen er altså at de to delene er flotters produkter hver for seg, men sammen er de disaster 😉

      1. Takk for tilbakemelding. Ja, jeg har erfart det du har skrevet ovenfor. Det gjelder å være treffsikker i første runde. Dessuten unngå å dra det utover til feil steder med gloss etterpå! Men…litt humor prøver jeg å ha midt i det hele! Jeg skal ikke ta den på meg rett før et nettmøte igjen, det er sikkert! 😉

    3. Jeg har leppestift på nettmøter, en sånn som kan tas av når som helst. 😀 Du skjønner kanskje hvorfor jeg hadde høye skuldre i hjemmekontor-perioden? Byttet plattformen for møte hver dag… 🙄

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg