Livsfilosofien til en Lady

 

Når jeg hører ordet “Lady”, så tenker jeg “English Upper Class”

Fra “gammelt av” var jo dette en betegnelse på en “Upper Class Woman”.

Dette har nok endret seg med tida…

 

I dag får jeg ikke negative vibber av ordet.

 

Dessuten har jeg jo blitt kjent med en veldig hyggelig Lady…

 

For tre år siden møtte jeg henne for aller første gang.

Den gangen ble det bare et kort “Hei”.

Det var nemlig i forbindelse med en konsert hun holdt her i Oslo.

 

Sommeren etter møttes vi på en kafé i nærheten av der hun bor…

Kjempekos!

Vi hadde mye å prate om!

 

Så kom det jo et virus

som satte kjepper i hjulene for det meste av sosialt samvær.

Men i går…

…møttes vi igjen – nærmest “på sparket”

Vi møttes i denne vesle byen…

 

Ja…nå er det noen som har utpregede linselus-tendenser her, 

men du ser vel at det sitter ei fjong dame i bakgrunnen?

Ja, det er  “Lady August”  !

 

 

 

“Vi må strækk på halsen” ,sa Ladyen…

Vel…når en står i selfiepositur…

…og i tillegg er utstyrt med ei halsgrop…

som medfører at alt av korte halskjeder “forsvinner ned i dypet”

…så hjelper ikke halsstrekken nevneverdig mot alderstegnene…

(Men Ladyen ble jo enda fagrere da hun gjorde det.)

 

Tida bare fløy…

 

Ladyen har en livsfilosofi som jeg liker:

“Leve i nuet” 

For eksempel ved å glede seg over alle de “Små hverdagstingene”.

Alt som det er så sørgelig fort gjort å overse, ta som en selvfølge…

 

Visst har jeg hørt uttrykket utallige ganger før…

…men jeg trengte en påminnelse…

 

Ladyen og jeg har en fellesnevner i dette

med å gå egne veier i forhold til helse..

Det handler om å utforske, teste ut…

…prøve og feile…

 

Det er ikke alltid man bare skal akseptere

alle “oppleste og vedtatte helsesannheter” uten videre.

(“Sannheten er Tidens Datter”. Ikke minst når det gjelder forskning…)

 

Jeg fikk noen spennende tips av Ladyen før jeg dro hjemover i går.

Ett av tipsene skal jeg prøve ut så snart jeg får tak i “råvaren”.

 

10 kommentarer

Siste innlegg