Litt Fjas og litt Fornuft

 

Det er ikke så ofte det er “anledning” til å bruke en fin kjole.

Hvis man ikke “lager” seg en anledning, da…

 

Sjøl om det er torsdag kveld…

Sjøl om jeg er mutters alene…

…så fant jeg ut at jeg ville ta på meg den ene

av de to lange kjolene jeg kjøpte i sommer…

…og ha en aldri så liten fotoshoot for meg sjøl.

 

Det er jo så varmt…

Kjolen er florlett og luftig.

Jeg vil nyte disse siste varme dagene før

den kjølige, klare høstlufta tar over.

 

 

Samma kjolen x3

Gjør vel ikke’no det?

 

 

Jeg har gjort noe fornuftig i dag også!

Eller det vil si, jeg begynte med det i går.

 

Den ene røykvarsleren begynte nemlig

å gi fra seg noen små “pipp-pipp” med jevne mellomrom.

Da måtte jeg jo skifte batteri,

sjøl om det ikke var et helt år siden sist.

 

Jeg pleier å klistre på en liten lapp med dato

på en av røykvarslerne når jeg tar batterirunden.

Ellers husker jeg jo aldri i verden når jeg skiftet batteri.

 

Litt uskarpt bilde av “Datert røykvarsler”, men slik ble det i kveldslyset.

 

I dag begynte neste røykvarsler å klage:

” Pipp-pipp – je vil ha nytt batteri, je å!”

Da fant jeg ut at jeg fikk skifte batterier over hele fjøla

så det ikke ble mer forskjellsbehandling!

 

Alle disse små tingene som må gjøres i ny og ne…

Til sammen blir det en del.

 

Forresten har jeg vasket inni stekeovnen i dag også.

Jeg fant “sitron-metoden” på nettet.

for jeg vil gjerne være litt miljøvennlig.

Ovnen ble ikke helt ren,

(derfor legger jeg ikke ut noe bilde! 😉 )

så jeg tror neste eksperiment-runde blir med “eddik-metoden”! 

 

Har du lyst til å prøve noe av dette sjøl, kan du bare google:

“Rengjøring av stekeovn”!

 

 

4 kommentarer
    1. Skikkelig fine både du og kjolen… Pynter meg stort sett BARE på bilder jeg..anledning nok for meg det ! Greit å få unnagjort noen prakiske småting… God helg til deg <3

    2. Tusen takk!:) Jeg pynter meg ikke bare til bilder, men går nok mest i jeans og genser/jakke til hverdags! Siden mars 2020 har det jo ikke vært så mange “anledninger” i og med at det sosiale livet i perioder har blitt veldig begrenset.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg