Litt av en “Tyttebær-fangst”

 

Så store “tyttebær” har du vel aldri sett…?

Ikke jeg heller…

For dette er selvfølgelig ikke tyttebær…

 

I går skrøt jeg på meg at jeg antagelig skulle på tyttebærtur i dag.

 

Men…da jeg hadde stått opp,

kjente jeg at skrotten ennå ikke var i form

til en skikkelig langtur med mange, bratte motbakker.

 

I ettermiddag ble det likevel en tur…

…med buss!

 

Jeg var bedt på middag hos kusine T. og mannen.

Sjøl om det langt fra hadde bugnet like mye

som da vi tre var på tyttebærtur i fjor høst, 

hadde de funnet noen liter med store, fine bær.

 

Om det ble dårlig med tyttebær på meg…

…så ble det altså “matauk” likevel.

Etter at middagen var fortært

gikk nemlig kusine T. og jeg en tur ut i hagen og plukket epler.

 

“Summer-red” er en av mine favorittsorter.

 

Jeg har også fått med noen epler av sorten “Inger Marie”.

Dette er et Inger Marie – eple.

Det er helt nydelig i fargen, men den kommer ikke helt til sin rett på bildet.

 

Kusine T. kunne garantere at eplene var økologiske. 😉

 

Det er ikke mye som slår smaken av norske epler om høsten!

De importerte eplene vi er henvist til om vinteren

blir tamme i forhold.

 

 

4 kommentarer
    1. om det ikke ble tyttebær så er det en deilig matauk du har fått med deg hjem alikavel ,norske epller smaker til alt ,spise som dei er,på brdskiva i grøten ,desert eller middag ,masse god bedring

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg