Lever du med “Forbehold”?

 

 

Det har i alle fall JEG gjort…

Det har ligget mye frykt for ikke å mestre bak dette.

Dessuten: Masse frykt for avvisning!

 

 

 

I dag la kursleder ut Modul 5 i videogruppa.

(Jeg hadde ikke gått inn på den ennå da jeg tok dette opptaket!)

 

Det vi hovedsakelig skal jobbe med denne uka, er hvordan vi framstår “på skjermen”.

Vi skal “nå gjennom ruta” og ha særskilt fokus på stemmebruk! 

Her har jeg en vei å gå – det ser jeg helt klart!

 

Det er moro å se hvordan budskapet endrer seg ettersom Eva Charlotte Stenset (kursleder og tidligere programleder i tv) varierte stemmen: Hun brukte samme tekst fem ganger – men det virket nesten som fem ulike manus. Hovedsakelig var dette altså på grunn av at hun varierte stemmebruken i de ulike opptakene!

 

Jeg legger også merke til at jeg bruker ordet “veldig” alt for mange ganger i videoen.

Men:

Jeg hadde ikke manus! Det er viktig å ha det – og i hvert fall ikke hvis man skal lage en proff video!!

Stemmen høres litt skarp ut, men jeg ble visst litt ivrig! Mye å huske på!

Uansett føler jeg meg tryggere foran kameraet nå enn jeg gjorde i begynnelsen da jeg la ut videoer…

…så det går framover!

 

Denne gangen hadde jeg med med det store, sammenleggbare stativet jeg har kjøpt, slik at jeg kunne ha hendene fri. Dessuten er det litt godt at mobilkameraet står støtt og stabilt.

 

Etter hvert som jeg lærer mer, blir det morsommere å holde på med det også! 

 

Temaet i videoen er altså det med “å leve med forbehold” på ulike måter…

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg var mye i vigelandsparken første året jeg bodde i oslo, så artig du filmet derfra. Fin film. Måtte flire av “hvis vi fremdeles er sammen” Jeg kunne sikkert sagt lignende

    2. Så kloke betrakninger og ord Kari. Du er i stor utvikling gode venn. Kjekt å høre på deg og følge med deg, i den nye reisen du nå har begitt deg ut på. Klem på klem fra meg til deg:)

    3. Vet du hva? Du er så fin å høre på.. Jeg blir så berørt av stemma di, slik at jeg får klump i halsen og får lyst til å bælje.. Stemmen din er så god, og du også, og du utstråler en varme og ro 🙂
      I tillegg synes jeg det er artig at du går på det kurset du gjør. Det er helt sikkert veldig lærerikt, og orda vi bruker har så mye å si, og toneleie, vi kommunisere veldig mye uten ord og jeg synes du har en fin formidlingsevne 🙂
      Ja, jeg har også levd mye med forbehold, og til en viss grad gjør jeg det nok fortsatt, uten å ha tenkt over det som gjør nå etter at jeg har lest innlegget og hørt videoen.. Jeg levde mer med forbehold før, i yngre år, som du nevner du gjorde, men det sitter igjen en del på visse områder. Så takk for at du satte i gang den innsikten. Vil jobbe for å gi slipp på de restene som sitter igjen 😉

      1. Tusen takk for hyggelig kommentar, Aina! Jeg er nok ikke helt “Fri for forbehold”, men jeg er nok på langt nær så vinglete og ubesluttsom som jeg var! 🙂

    4. Det der er et viktig budskap Kari <3 De er bare utrolig flink og det er så koselig å sitte og se og høre på deg, super! Stor god klæm Flinka <3

    5. Ja, det er noe å tenke på det…
      Jeg tror ikke jeg lever med forbehold men er nok av erfaringer blitt mer forsiktig av meg…
      Hjæælpes som du snakker med ææar…:) (Bare erter litt, har jo en svigerdatter som er fra omtrent ditt hjemsted)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg