Leteaksjon ganger to!

 

Da jeg skulle møte Frodithen på trikken i dag,

tenkte jeg at jeg skulle være ute i god tid.

Jeg ville jo ikke risikere at vi endte opp på hver vår trikk!

 

Det jeg ikke hadde tatt med i betraktningen,

var at trikkene ofte er litt forsinket.

Trikken kom tilsynelatende temmelig presis i dag,

så jeg hoppet på.

 

Ingen Frodith å se…

 

Da jeg sjekket telefonen,

oppdaget jeg at det nettopp hadde kommet ei melding:

“På 11-ern nå. Sitter i første “vognen”.

Da forsto jeg at jeg hadde hoppet på trikken

som egentlig skulle ha gått 10 minutter før…

…mens Frodithen satt på den neste…

 

Da var det bare å hoppe av på neste stopp

og vente noen minutter…

 

Da den neste trikken kom, var det ingen tvil:

Et rødhåret Lykketroll spratt nemlig opp,

og veivet med armene, i det trikken stoppet!

 

 

Her skulle jeg bare ta bilde av en fin port.

(Porten til gjær –  og spritfabrikken).

Den er ganske fin synes jeg!

Så er det jo noen som er veldig glad i å være med på bilder da!

Vedkommende må liksom gjøre litt vesen av seg også…

(Jeg skal ikke nevne navn i denne sammenhengen…)

 

Før jeg måtte på “trikke-leteaksjon” etter Frodithen,

hadde jeg en annen leteaksjon her hjemme.

 

Det er jo gjerne slik,

at når man begynner å dra på åra,

har det lett for å begynne å knirke litt her og der.

 

Da jeg var på vei til jobb for et par uker siden,

bestemte det ene kneet seg for å gå til streik.

(Mens jeg var ute og gikk med det! 😉

Jeg stakk derfor innom apoteket og fikk tak i ei knestøtte.

 

Det hjalp godt.

I ettertid jeg har jeg jevnlig brukt den

i forbindelse med lengre gåturer.

 

I dag var støtta imidlertid søkk borte!

Jeg måtte derfor dra på tur med Frodithen uten ekstra støtte på kneet.

Heldigvis oppførte kneet seg pent.

 

I det vi skiltes i dag, nevnte jeg knestøtta som jeg ikke hadde funnet.

“Da er det bare å ta en skikkelig leteaksjon”, sa Frodithen.

 

Ikke før var jeg hjemme, så satte jeg i gang!

Sofaputer ble løftet på, skittentøyskurven endevendt…

Bager og handlenett likeså…

 

Omsider hadde jeg hellet med meg:

 

Kne-støtta lå…

 

…i klesskapet…

 

…blant Bh’ene mine!

 

Der havnet den nok etter at den hadde fått seg

en omgang i vaskemaskina.

(Av og til er jeg nokså “bevisstløs i gjerningsøyeblikket”.)

Den ligner jo ikke akkurat så veldig mye på en Bh da.

 

Det eneste som er felles for disse “plaggene”,

er at begge har en viss “støttefunksjon”!

Knestøtta skal egentlig brukes under buksa,

men dette får duge som “illustrasjonsfoto”!

 

 

8 kommentarer
    1. Haha! 😄Nå skal jeg ikke gå i detalj om antall bher. (Har faktisk ikke så kjempemange.) Det går mer på at jeg ikke legger klærne pent (brettet) og pyntelig inn i skapet. Har små tøy-bokser i de store boksene i klesskapet. På den måten klarer jeg å sortere og holde et visst minimum av orden. Er ellers en “hund” etter “ta tre betal for to” hos Cubus! Har funnet et rimelig og godt bh-merke der.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg