Lat…?

 

“Øvelse gjør mester”!

“Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen. Alltid bedre om og om og om igjen!”

Ja, visst er det mye sant i det! Man kan ha så mye “Talent” man bare vil…

…men gidder man ikke øve og finpusse, så viderutvikles det ikke.

 

Jeg kan være DUGELIG lat…

B – menneske er jeg også! Riktignok er jeg ikke like mye “Purk’svin” som i min grønne ungdom, men jeg liker godt å sove til både klokka åtte og ni om jeg har mulighet…

Ja, visst får man mer ut av dagen om man står opp tidlig…

…men jeg blir uggen og ugrei til et godt stykke ut på formiddagen hvis jeg må opp veldig tidlig.

Hele maskineriet knirker. Magen blir oppblåst fordi jeg ikke har “kommet på do”(som det så fint heter) på morgenkvisten før jeg må av gårde!

 

Ikke bare kan jeg være dugelig lat og lite utholdende! Jeg er også lite strukturert.

Dessuten er jeg lite målrettet.

 

Jeg har noen halvferdige strikkeprosjekter på samvittigheten.

De er et symbol på det å begynne på noe…

…uten å fullføre!

 

Der har du MEG…?

 

Men: Det er ikke den hele og fulle sannheten. Jeg vet også at det har vært situasjoner i livet der jeg har stått i tøffe ting og holdt ut!

Dessuten er jeg langt fra lat i alle sammenhenger. Om jeg f.eks er satt til å gjøre en konkret jobb, og VET hva jeg skal gjøre, så sitter jeg så absolutt ikke “På Ræva”!

 

Uansett: Det hjelper lite å slå seg sjøl i hodet med storslegga for alle de dårlige egenskapene man er i besittelse av…

 

 

8 kommentarer
    1. Herlig 😀 Du er steike musikalsk 🙂 og slett ikke lat :),, mangfoldigighet og nysgjerrig på nye ting er noe helt annet 🙂 Ha en vakker søndag 🙂

    2. Ha-ha,herlig innlegg. Og flink å spille, jeg kan ingenting… Det skal jeg være enig i, du er da ikke lat i alle situasjoner.Jeg synes ikke du er lat overhode jeg, selv om du sover til kl 9 😀

    3. Tenker på de begrepene vi har fått tredt nedover ørene, og det orda gjør med oss. Vi er styrt av et samfunn som har A-menneskene som ideal. Det var dagens lille utbrudd.
      Så over til innlegget ditt; du har så mye du er flink til slik som skriving, sang, du har behagelig stemme når du lager dine verbale innlegg, du er modig og tør….og du står til og med opp klokka åtte-ni og kaller det sent…… Og at du har klart å snu livet fra tung med utfordringer til at du kaster deg ut i utfordringene er et gigasteg.
      Og- av og til er det fint å være lat, tror en trenger det for å behandle det som deiser ned i livet :)))) <3

    4. Litt lat trenger man jammen å være i mellom, for å vite at livet går videre uansett. Synes du er flink. Tenk å kunne fingre på gitaren da. Jeg er ikke så god. Vær deg selv du, for det er du god på!

      1. Takk! Det er vel det vi er best på alle sammen, men så gjelder det å finne ut av hva som er SEG. Det kan jo være mye ulikt alt etter setting, form og føre. Det er noe med å finne “Grunntonen” sin!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg