Kurs i plastbærepose-bretting!

 

De aller fleste av oss har vel en kjøkkenskuff som “tyter litt over”?

 

Det er gjerne den nederste skuffen i skuffeseksjonen…

under

…bestikk-skuffen…

…kjøkkenredskap-skuffen…

…bakepapir-,aluminiumsfolie-, plastfolie-, frysefolie- og kjøkkenhåndkle-skuffen…

 

Altså den skuffen der man har “Hærta tå Hørt”…

… det som liksom ikke passer sammen med noe av det som er i de skuffene…

…som er høyere opp på…

 

…skuffe-rangstigen!!

 

Det er den skuffen man forgjeves prøver å få dyttet inn…

uten at det tyter noe ut

Altså noe som avslører at man bare har stappet nedi det som er der…

…for å gjøre av det et sted…

 

Da jeg var i Drøbak, observerte jeg at Nissekusinen brettet bæreposer på en fiffig og plassbesparende måte.

 

Jeg meldte meg sporenstreks på kurs i plastpose-bretting!

 

Nissekusinen forklarte at Rema1000-posen er hennes favoritt.

Den er nemlig enklest å brette, både på grunn av bredden…

og de lange håndtakene.

 

Slik gjør du, trinn for trinn:

 

Legg posen på et hardt underlag og klem den så flat som mulig. 

 

Brett posen dobbelt.

 

 

Brett slik som vist på bildet

 

Etter siste bretting i denne delen av prosedyren, skal plastposen se slik ut:

(Ca 10 cm bred.)

 

På videoen under viser jeg siste del av prosedyren.

 

 

 

Roteskuffen har fått en liten ansiktsløftning:

Fra totalt kaos, til noenlunde oversikt!

(De små grønne og blå plastposene er til matavfall og plastavfall. Slik er systemet her i Oslo. Disse posene får vi gratis i kolonial-butikken.) 

 

I nederste, høyre hjørne ligger det fem store, (ganske) pent sammenbrettede plastbæreposer.

Jeg er jo nybegynner i plastbæreposebrettefaget, så jeg kan ikke forvente at det skal være helt perfekt!

 

Jeg bruker som regel handlenett. Det skal jo være mer miljøvennlig.

Like fullt synes jeg det er godt å ha noen vanlige plastbæreposer.

For eksempel til restavfall, eller når jeg skal levere noe til gjenbruk.

 

 

4 kommentarer
    1. WOW ! Det var smart.. Jeg har mange roteskuffer..nå vet jeg hva jeg KAN gjøre for å få mer orden ..om jeg gjør det , gjennstår å se..hehe.. Yngstesønn er mye på reise..og han er skikkelig god på å pakke ting så det det blir plass til mye.. på en oversiktlig måte..jeg har mer kaospakking.. <3

      1. Det er nesten moro å brette dem. De er jo forskjellige, så man må ha litt ulike system når det kommer til antall bretter og på “avslutningen”! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg