Krussedulle-kommunikasjon!

 

Kommunikasjon kan jo av og til bli litt “Krusedullete”.

Vi snakker forbi hverandre, tolker og misforstår…

Noen gange blir det “Knute på Tråden”…

 

Før snakket jeg ganske mye i telefonen.

Nå skjer det mye sjeldnere.

Sosiale medier har nok tatt over noe av den biten.

Det blir ofte ei Messenger – Melding eller en Snap i stedet.

Jeg sender ikke så mye av det lenger heller, men litt blir det jo.

 

Et livstegn fra gode venner og familie er hyggelig.

 

Nylig hadde jeg imidlertid en litt lengre prat med ei venninne.

Og mens jeg satt der og snakket, så gjorde jeg automatisk noe som jeg har hatt lett for å gjøre under en lengre telefonsamtale:

Jeg “krusedullet”!

 

 

Ikke vet jeg hvor de tallene kom fra…

Ikke resten heller for den saks skyld…

 

Det er et pussig fenomen…

For ordens skyld:

Det var slett ingen “Krusedulle-kommunikasjon”.

Ikke ble det “Knute på tråden” heller.

 

Lager du kruseduller når du snakker i telefonen?

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg lager kruseduller i møter :D. Under prat på telefon kan det gjerne bli tanketomt spill på mobilen he, he (“må nok avruses”), er kronisk på tanketomme spill på mobilen.
      Men kommunikasjon er både interessant og viktig . Det som foregår inne i hvert enkelt hodet på bakgrunn av orda som blir sagt. Tolkninger. Hele tiden tolkninger. Men hvorfor du rabler ned 42 eller 4 og 2 er også interessant :).

      1. Å ja, vi tolker og mistolker hele tida! jeg hadde nok ikke klart å spille spill på mobilen samtidig med at jeg snakket i telefonen. Jeg har ikke tatt i bruk den funksjonen heller, og det er sikkert lurt. Ellers hadde jeg lagt meg til enda en dårlig vane… 😉

    2. Nå sankker jeg nesten ikke i tlf..og sender bare korte beskjeder til mine nærmeste.. Men “før i tida” blei det mye krusseduller mens jeg var i telefon.. for det meste blomster 🙂 Stilig den din da.. så på en måte oppmuntrende ut.. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg