Kriterier for å få “være med”…?

 

Det kommer ganske ofte invitasjoner om å bli med i grupper på facebook.

Noen ganger takker jeg ja.

 

Nylig ble jeg med i ei gruppe.

Jeg likte det administrator la ut, og hadde vel rukket å trykke “like” på et innlegg eller to…

…før jeg så at administrator hadde skrevet et innlegg om nye kriterier for å få være med i gruppa:

Man måtte bidra, dele, skrive noe…

…hvis ikke ville man etter hvert bli slettet.

Det var sjølsagt ikke noe personlig som lå bak slettinga…

 

Administrator bestemmer “reglene” i ei gruppe.

Jeg kan bare avgjøre om jeg vil være medlem eller ikke.

Da jeg leste at man måtte “dele” aktivt for å unngå å bli fjernet fra gruppa, var jeg rask med å trykke på knappen for “utmeldelse”.

Det kan godt hende at jeg hadde valgt å dele noe om jeg hadde fortsatt å være medlem.

Men…

…da skulle det vært fordi jeg hadde lyst, ikke fordi det var noe jeg var “pålagt”.

Jeg reagerer….

…når jeg først blir invitert til å bli med i ei gruppe…

…og kort tid etter leser at jeg kan bli kastet ut igjen kun fordi jeg ikke er aktiv nok.

 

Kanskje er jeg ei Trassig Tullførkje?

 

Jo, det kan jeg definitivt være!

 

Det finnes ingen “fasit” på slikt.

Det vil alltid være ulike meninger.

I en slik sammenheng må hver og en kjenne på hva som føles rett for seg, uavhengig av hva andre mener.

 

 

3 kommentarer
    1. Hmmm – jeg er med i noen grupper, men er ikke akkurat hyperaktiv….. rart at man må være det…. da kan det igrunn være det samme! Så – nei, du er ikke tullete trassig syns jeg <3

    2. jeg hadde meldt meg ut jeg også ,har faktisk meldt meg ut av flere grupper i det siste,ikke alt passer for alt nei,og dette skal være noe en selv har lyst til ,er tross alt ikke en betalt jobb vi har her inne

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg