“Kom skal vi klippe chili’n i dag!”

 

Jeg har noen dårlige erfaringer med chili.

Blant annet har jeg forvekslet “verdens sterkeste chili”…

…med minipaprika!

 

Det skjedde rett etter at jeg flyttet til Oslo!

Jeg tok meg i ansiktet med fingre som jeg nettopp hadde skåret chilien med. Det var nesten så jeg trodde at jeg skulle “ta fyr”!

 

VELDIG ubehagelig var det!

 

Det er heller ikke å anbefale å klø seg i øynene rett etter at man har skåret vanlig chili!

(Ja, jeg har gjort DET også!)

Man bør vaske hendene grundig først!

 

Jeg har vært på overnattingsbesøk hos den yngste av Oslo – kusinene mine.

Vi hadde “Jentekveld” i går, og koste oss med Spellemannspris-utdeling.

 

Årets låt ble jo “Sommerkroppen 2018″…

Jeg synes at Mads Hansen holdt kveldens beste (og akkurat passe lange takketale), sjøl om låta ikke akkurat er helt etter min smak.

 

Under frokosten i dag, fikk jeg et smart tips av kusina mi vedrørende kutting av chili:

 

“Klippe, klippe, sa Kjerringa!”

GLUPT!!!

 

Man slipper å få safta av chilien på fingrene eller på fjøla.

 

Risikoen for ubehagelig brenning og svie reduseres dermed betraktelig…

…sjøl for sånne litt ubetenksomme sjeler som meg.

 

7 kommentarer
    1. Jo takk du,, det han man opplevd. Og man må forsikre seg at dobesøk er unnagjort før man begynner å tukle med chili… det er i alle fall sikkert 😀 Smart med saks. Takk for titten på bloggen min , forresten 🙂 Hyggelig 🙂 Ha en fin dag 🙂

    2. chili er skummelt men godt i milde doser,er ikke glad i det for sterke,det tåler jeg rett og slett ikke :=) du skal få et tips med meg også,kjøper du en pakke med chili men trenger bare litt så putt dem i fryseboksen,der holder dei seg like fine og spenstige i mer enn et år :=) når du trenger litt tar du en og skjærer av en bit,og legger resten tilbake i fryseren :=)

    3. Men da lærer du deg chili etter hvert, men kan være greit å ta ut frøene om en ikke vil ha det fullt så sterkt. Men da kan de ikke klippes. Koselig med jentekveld. Jeg så delvis på Spelmannsutdelinga, vi hadde trening etter bla, Sommerkroppen
      under bassengtreninga på Tenerife da jeg var på helsereise sist sommer. Det var ganske festlig, men så var jeg også forelska og da er alt morsomt. Holdt forresten på å ta jakken til han der Hansen på en flyreise, ha, ha.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg