Klønete kompliment…?

 

Han mente det så bra…

…men det kom liksom litt rart ut…

 

Heldigvis har hun humoristisk sans…

…og det tror jeg han også har…

…på sin særegne, pussige måte.

 

Jeg snakker om frier Olav, og bonde Trine, i årets sesong av “Jakten på Kjærligheten”.

Olav ble Trines “utvalgte”, og den hun bestemte seg for å bli mer kjent med.

 

Jeg er jo litt “fan” av “Jakten på kjærligheten”.

 

Egentlig synes jeg det er flaut å innrømme at jeg liker slike programmer…

Så handler det vel om at jeg synes det er koselig å slappe av med noe som ikke er så “alvorlig”.

Dessuten er jeg nok fortsatt litt sånn barnslig romantisk av meg…

…til tross for at jeg er “godt voksen”!

 

Av og til får jeg litt vondt av dem som dater for åpen scene.

Særlig de gangene følelsene ikke blir besvart.

Både bønder og friere virker, jevnt over, ganske “ekte og solide”.

 

 

Trine er min favoritt-bonde i år.

Jeg synes hun virker befriende jordnær og ujålete!

 

Olav er journalist, og glad i det skrevne ord.

Opptatt av historie og bygdekultur er han også.

 

Han har spilt både munnharpe og lest dikt/stev for Trine underveis i serien.

 

I dagens episode syntes han visst det var på tide med et aldri så lite stev igjen…

 

Denne gangen handlet det om “Kvinneidealet” i Setesdal i “Gamle dager”:

 

“Kå betyr “drumse?” undret Trine…

…da Olav var ferdig med sjarmør-stuntet sitt.

 

“Litt slik stor og god (dame)!”

 

Vel…det var kanskje ikke akkurat noen “innertier” av et kompliment?

 

“E’ følte me ikkji akkurat smal der e’ satt!” flirte Trine da hun ble intervjuet etterpå.

 

 

I løpet av livet har jeg nok både gitt og fått noen “komplimenter”…

…som best kan beskrives som “temmelig klønete”…

 

 

I videoen under snakker jeg om en gang jeg ble dugelig støtt…

 

 

 

8 kommentarer
    1. Ja blei litt kleint det der..men mest artig da..:) Har ikke så ofte fulgt med på Jakten på kjærligheten..men denne sesongen har jeg faktisk fått med meg det meste av.. liker Trine ja.. fin utsråling 🙂 Så videoen din også.. man vet aldri hva som sårer folk.. så best å være litt forsiktig..men alt for forsiktig er ikke bra.. da kan man jo ikke slappe av sammen ..og da varer jo ikke et forhold lenge.. <3

      1. Nei, veldig hårsår bør man ikke være. Da blir det slitsomt. Om det er et godt fundament i bunnen, så tåler en mer av partneren sin. I et nytt forhold er det gjerne mindre som skal til fordi en ikke har lært hverandre så godt å kjenne.😊

    2. Man får så lyst til å hjelpe disse to til å komme skikkelig i gang. Men kanskje lykkes de på egenhånd? Er usikker på om han vil passe oppi Vågå, men det er ikke opptil meg å avgjøre, heldigvis. Jeg ser på “slike” program ofte, jeg. Og kaller det livsstudier, hvis noen lurer… 😊
      Å få omtalt sine pløsete knær hører nok ikke til de mest omtenksomme kommentarer, gitt. Jeg skjønner at du ble litt fornærmet der, altså.

      1. Som sagt tror jeg at bemerkningen om de pløsete knea var en litt klønete form for “kjærlighetserklæring”. For øvrig likte jeg godt den “livsstudie- vinklinga” di. Jeg “adopterer” den!😉 Jeg tror vi trenger noe som ikke bare er dommedagsprofetier og elendighet. Vi trenger noe som er litt koselig og morsomt også! Kall det gjerne overfladisk, men i nedgangstider er kanskje DET ekstra viktig.

    3. Haha, ja det var rimelig klønete! 😀 Hun (og han forøvrig) er jo litt rund, og vha. det diktet fikk han liksom understreket det! Godt hun tok det med godt humør! I det hele tatt synes jeg hun hadde noen ganske spesielle friere, og stakkars han fra Nord-Odal som ble forlatt av den ene etter den andre. Synes de er tøffe som stiller opp, og for de to andre ser det litt lysere ut.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg