Klokke-kollaps!

 

I går oppdaget jeg at min radiostyrte veggklokke hadde stanset.

Etter at jeg hadde skiftet batteri, ruslet den i gang igjen.

Like etterpå gikk jeg på badet.

Mens jeg sto og pusset tenner,

hørte jeg plutselig et skarpt smell rett bak meg.

 

Klokka hadde deiset i golvet! 

Jeg priset meg lykkelig over at jeg ikke sto rett under da det “smalt”.

 

Har du forresten hørt “ordtaket”:

“Hun har ikke akkurat funnet opp kruttet,

men hun sto rett ved da det smalt!” ?

 

Det viste seg at det var festet som hadde løsnet fra veggen.

(En sånn stift med “pigger” som ikke lager så stygge sår i murveggen.)

 

Sjølve urverket overlevde fallet, men klokkefasaden revnet, rett og slett.

 

Da jeg prøvde å henge den opp igjen “flagret” flakene.

 

I dag ble det ny klokke. 

 

Denne kostet en drøy hundrings,

så det var ei overkommelig investering!

 

Jeg liker variasjon.

Derfor gikk jeg for svart ramme denne gangen.

Jeg banket stiften omhyggelig inn,

så nå håper jeg at klokka slipper å gå på en smell med det første!

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg