Klø seg med Knoken

 

Kløe kan være veldig ubehagelig.

 

Jeg har aldri tenkt over hvor ofte jeg egentlig klør ett eller annet sted i fjeset…

..før det plutselig ble “farlig” å klø seg der.

 

Når man tenker på at man ikke må klø seg når man er ute og går i byen …

da klør man da!

Omtrent slik ser jeg ut når jeg går ute i byen og bare klø…

 

 

Om det ikke hjelper å “klø” med knoke eller håndledd, er det bare å finne fram håndspriten.

Så må man vente til man har gnidd den godt inn, og den har tørket ordentlig, før man klør.

 

Hvis du har gnidd deg i øyet med ny-spritede hender uten å vente lenge nok,

gjør du ikke det på en stund!

Det kan jeg nesten garantere deg!

 

(Jeg har selvfølgelig ikke gjort det,

men jeg har jo hørt om andre som har vært så ubetenksomme!)

 

Her hjemme har det også blitt slik at jeg tar meg i å klø meg i fjeset

med håndleddet eller knoken.

Dette til tross for at jeg har som fast rutine at jeg går rett på badet,

og vasker hendene godt, når jeg har vært utenfor leiligheten.

 

Jeg har dette med smittevern i bakhodet det meste av tida,

sjøl om jeg ikke har gjenopptatt vanen fra i fjor vår:

 

Nemlig å vaske frukt i Zalo-vann…

Jeg vasker bare eplene grundig, og venter en dag eller to før jeg spiser dem.

 

 

I videoen forteller jeg om hvordan det kan arte seg….

…når ei som er over gjennomsnittet opptatt av smittevern…

møter naboen i oppgangen…

 

 

 

6 kommentarer
    1. Her er det slutt på å vaske maten. Fikk et lite tilbakefall forrige uke, etter det nye kom… Men orket bare et par dager 😁Klø gjør man mest når man ikke kan 🙄

      1. Jeg skal IKKE begynne med den der vaskinga igjen. Å handle ble jo et ork. Jeg vasket alt som det gikk an å vaske. Tørrvarer satte jeg til “lufting” på balkongen et par dager. Jeg er sikker på at immunforsvaret mitt gikk ned av all den stressinga jeg holdt på med. Så…alt i alt har jeg blitt noe mer normal… 😉

    2. 🙂
      Ja jeg er ikke flink å vaske frukt og grønt…. skyller av og til over de……… men,,, ellers er smittevern som før. Vaske og sprite, ikke håndhilse og ikke klemme osv……

      Lag deg en fin fin mandag, Kari!

      klem

      1. Jeg har alltid vasket epler, druer, pærer og annen frukt som jeg pleier å spise uten å skrelle den først. Unntaket var da jeg hadde epler i hagen, for jeg visste jo at de ikke var sprøytet eller tatt på med skitne hender.

    3. Hihihi… jeg har klødd meg i øyet med sprit, ja…. det er ikke moro….. stønn….. men jeg vasker og spriter og styrer og ordner… men vasker ikke maten! Klemmer <3

    4. Jeg vasker frukten før jeg spiser. Det har jeg alltid pleid å gjøre. (Den som ikke skal skrelles eller kokes.) Ellers har jeg sluttet med å vaske matvarene. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg