Klær…og barndomsminner!

 

Jeg hadde aldri moteklær da jeg var barn/ungdom!

Sånt var det ikke rom for i familiebudsjettet.

Denne kjolen vet jeg ikke om er hjemmesydd, men den er LOVLIG kort!

Jeg ser nokså ubekymret ut likevel! (Ca to år her.)

 

Tror at jenta ved siden av meg er et søskenbarn!

 

 

Jeg hadde flere, fine strikkeplagg som mor hadde laget.

For eksempel denne golfjakka.

Tell (verdens mest tålmodige elghund!) og Karidansen, tre år gammel.

 

Jeg stakk handa inn i pelsen hans, og klødde på omtrent samme sted hele tida…

…men Tell godtok det meste han, bare han fikk KOS!!

 

Jeg var veldig ofte snørrete.

Ermet på denne jakka var innimellom helt STIVT, på grunn av at jeg drog armen under nesa når snørrbremsen ble for sjenerende!

 

 

 

En annen hjemmestrikket golfjakke! Dessuten hjemmeklippet pannelugg!

 

Dette er en “Rekonstruert” første skoledag!

Det var storebror som tok de fleste bildene.

 

 

I sommer fant mor fram dette bildet:

Her har jeg på meg et semsket skjørt som jeg husker godt!

Jeg syntes det var VELDIG fint, og var utrolig stolt av det!

 

Dette var før jeg fikk tannregulering.

Jeg hadde kraftig overbitt på grunn av at jeg hadde “brukt sutter’n”!

(Sugd på tommelfingeren.)

 

 

 

13 kommentarer
    1. Koselige bilder og fine klær (om enn, litt vel snuppete kjole..hehe..) som jeg kjenner igjen litt av stilen på.. 🙂 Vi fikk heller ikke ofte klær..men mormor sydde og farmor strikka og hekla så ble en del hjemmelaget.. Da vi ble litt større husker jeg det var skikkelig stas da vi pleide å få ny habitt til 17 mai.. Fin tid <3

    2. Jeg kjenner meg selv igjen i bildene dine. Hehehe må le “lovlig kort” var hos meg også av og til 😀 Og rutete bukser hadde jeg og det meste var hjemmesydd og hjemmestrikket – og luggen var hjemmeklippet 😀

      klem

    3. Gøy å se. Men kjenner meg ikke igjen. Vi var nok de mest velkledde i gata, søstera mi og jeg. De rike som bodde i enebolig mens de fleste andre leide leilighet eller bodde i blokk. Så jeg har vel vært ganske bortskjemt sånn i oppveksten. Nyeste, kuleste klær, nye sykler, ikke hjemmeklippa hår en gang. Men akkurat den lugger kjenner jeg igjen fra da mine unger var små. Hehe. Forsøkte meg som frisør på jentene, men heldigvis hadde jeg lært da tredjemann kom! Det vil si; Skjønt at alle ikke KAN klippe …

      1. Jeg klipte både “Gubben” og unga, men mora mi klippet for det meste unga. Hun var flinkere enn meg! Det er ikke sikkert at dere var noe lykkeligere om dere hadde fine klær, men det var sikkert moro å ha det! 🙂

    4. Så koselige bilder og mimring, veldig artig å se! 🙂 Og den med genseren som stiv “snørrbrems” var dagens 😀
      Det var noen som skrev på facebook for ikke så lenge siden, noe i denne duren, som en motvekt til mange av dagens barn: “Da jeg var barn var jeg ikke opptatt av moteklær og merker. Og når jeg ser på bilder av meg fra den gangen, så kan jeg trygt si at det var ikke foreldrene mine heller!” Haha, jeg syntes den var festlig 😀
      Fortsatt god onsdag til deg, Karidansen 🙂

      1. Ja, den var festlig! Det blir jo veldig overfladisk hvis man blir så opptatt av det ytre hele tida! Godt å ha klær som er bekvemme og som man føler seg vel i! 🙂

    5. Herlig å se bilder fra dengang da 🙂 Morsomt 🙂 Søte Karidansen. Jeg hadde alt hjemmesydd, lenge. Ikke noe moteklær som ikke var sydd nei 😀

    6. Hmmm…. nei, moteklær var det null av…. det var hjemmesydd og hjemmestrikka…. og kort hår og bollesveis…… jaja…. husker at jeg hadde hjemmesydde bukser til lenge etter jeg var voksen! Moro å se tilbake sånn! Koselige bilder! Klem <3

      1. Jeg begynte først å bli litt “Moderne” etter at jeg fylte 50, men jeg er fortsatt lite opptatt av mote. Jeg bruker det jeg liker, ferdig med det! Hjemmesydd og hjemmestrikka var bra det! I dag er jeg glad for at mine foreldre ikke ga etter for å “Følge strømmen” når det gjaldt klær.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg