“Kjolehimmel for Frøkner og Fruer…”…

 

I Markveien på Grünerløkka er det ofte søndagsåpne butikker.

Da jeg ruslet ned til byen i dag, stakk jeg innom denne butikken:

 

Jeg har satt på en “blomst” for å anonymisere de som gikk på fortauet!

 

“Kjolehimmel for frøkner og fruer” står det!

 

Her er det klær for små og store damer.

Det finnes kjoler både i str XS og XXXL.

 

Jeg prøvde ei dekorativ lue som jeg likte godt!

 

Jeg synes den var tøff. Prisen var 199,- Slett ikke ille, men jeg klarte å styre meg!

 

Butikkdamen var så elskverdig å ta bilde av meg, slik at jeg kunne vise fram lua her på bloggen min!

De ansatte går kledd i klær som gir assosiasjoner til 50 – og 60-tall.

Til og med hårfrisyrene deres minner om denne epoken.

 

Jeg så også en utrolig lekker buksedress i utstillingsvinduet:

 

 

Den fine fargen kommer ikke så godt fram her…

… men den var helt nydelig – både i fargen og snittet!

 

Jeg spurte ikke om prisen, for det var ikke aktuelt å prøve.

 

Den hadde ikke sett særlig fin ut på meg uansett.

Her er det rett og slett for mye sideflesk for tida, så det blir ikke noe nytt i klesveien for min del med det første.

 

Nå skal jeg først og fremst inn i de klærne som allerede henger i skapet!

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg har også mye klær som skal UT, hvis du vil overta noe 🙂 Eller jeg går til H&M med dem 😀 Mye fint på Manillusion 🙂 Og de som står der gjør at man føler man går rett inn i 50-60-tallet nesten. Takk for hyggelig kafe-tur i dag <3

    2. Så ut som en artig butikk. Grünerløkka er et spennende område. Var i hvert fall :). Jeg har hatt et strengt regime ang. klær i mange år, så begynte det å gå rett så bra – bare litt til før målet. Det var i fjor. Nå har dette gått helt feil vei, lenge. Leiter med lys og lykte etter det som kan motivere nok :/.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg