Kjæm du i kvæll, så står Nokas i døra…

 

Jeg er glad for at det har blitt strammet inn skikkelig i forhold til smittevern nå.

Etter min mening er det helt nødvendig.

 

Det ser dessverre ut til at vi må ha “barnevakt” for å klare å skjerpe oss!

 

Likevel ble jeg ganske overrasket da jeg skulle hente ei pakke i postmottaket på nærbutikken i dag.

I døra ble jeg nemlig møtt av Nokas.

 

Jeg er jo “Flink Pike”, så jeg hadde mitt på det tørre.

Munnbindet var omhyggelig festet før jeg gikk inn.

Hendene ble også spritet da jeg var noen få meter unna døra.

(Det siste har jeg gjort før og etter butikkbesøk helt siden i mars.)

 

Akkurat det visste jo ikke Nokas.

Jeg måtte pent holde lankene under spritautomaten før jeg fikk “audiens” på Coop’en.

 

Nokas opptrådte vennlig og rolig.

Vakta (som sjølsagt hadde munnbind på) gikk bare et skritt fram og ga tegn til at jeg måtte sprite meg da jeg satte foten innafor døra.

 

Men… litt rart var det…

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle oppleve å bli møtt av ei Nokas-vakt med munnbind i inngangspartiet på kolonialen…

 

Alltid utstyrt med minst to (ubrukte!) munnbind i en glidelåspose, og “sprit på lomma”…

der har du meg! 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. For en talende overskrift da!
      Dette er et slikt innlegg du helt sikkert kan se tilbake på om noen år og riste på hodet…
      Tenk at det skulle bli slik!

      1. Ja, tenk det! Jeg tror jo at vi skal lære noe av dette. Vi kan ikke fortsette akkurat som før. Vi bør ikke gå tilbake til det vi kaller “normalen”. Jeg håper vi vil klare å finne fram til andre verdier, sette pris på det mer enkle. Hva er det som virkelig betyr noe? Det virker jo ikke som om all velstanden har gjort oss mer tilfredse og mer lykkelige? 🙂

      1. Takk! <3Jeg kan nok være litt striks fordi jeg er så nøye sjøl. Det er ei tid der det er fort gjort å utpeke syndebukker på grunn av at vi føler oss presset. Jeg har i grunnen vennet meg til dette nå. Derfor tror jeg at jeg vil takle en vinter med et nokså begrenset sosialt liv relativt godt. Det gjelder bare å bruke tida konstruktivt. Å sette seg til å tvinne tommeltotter i påvente av bedre tider er en dårlig løsning.

    2. Ja, jeg har funnet ut at man bare MÅ sprite seg om igjen, selv om det siste jeg gjorde oppi gaten var å sprite med egen sprit. Ja, de står overalt, og jeg synes det er helt greit. Spesielt på polet er de nøye, og slipper bare inn få av gangen også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg