Karidansen glemmer at hun har vært kalv…

 

“Jeg er i Oslo i morgen ettermiddag. Kanskje vi kan treffes?”

Det er en tidligere kollega fra Brumunddal som har sendt melding.

 

Sånt er jo koselig!

 

Kollegaen skal ta trikk fra Oslo S.

Karidansen forklarer hvordan hun best skal ta seg fram.

Trikk nr. 19 er enklest.

(Men Karidansen glemmer å si at det skal stå “Majorstuen” på den…)

 

Etter ei stund begynner hun å lure…

Hvor i alle dager blir dama av?

 

Så kommer det ei ny melding:

“Denne går i stikk motsatt retning!”

Riktig trikk, men feil retning!

 

For å gjøre en lang historie kort:

En trikketur på 15 min blir til en frem – og tilbaketur på en og en halv time.

 

Til slutt blir trikk nr 11 løsningen.

Karidansen:

“Nå går du tå trikken i Homansby’n; og så går du INGEN stann før je kjæm dit!

 

For:

Nå husker Karidansen hvordan det var å være Brumunddøl i Byen.

 

Hun erindrer “Bli kjent turene” med Frodithen i fjor sommer…

…da hun blånektet å krysse gata før det ble “grønn mann”…

…sjøl om det var laaaaang avstand til nærmeste kjøretøy.

 

Hun husker trikker som gikk i feil retning…

…endeløse omveier…

At hun endte opp med å måtte sette seg på en buss eller trikk til Jernbanetorget…

…for å klare å finne veien hjem…

At hun måtte beregne minst en halvtimes “sikkerhetsmargin” når hun skulle treffe noen i byen…

…i tilfelle hun rotet seg bort på veien!

 

Nå er alt så mye enklere…

Mye av det som medførte stress for ett år siden…

…fortoner seg som “A Piece of Cake” i dag!

 

Da kollegaen skal hjem, følger Karidansen henne helt ned til togperrongen!

Såpass bør kua, som glemte at hun hadde vært kalv, gjøre!

 

På vei nedover til Oslo S.

 

 

2 kommentarer
    1. en trenger ikke være i Oslo for å få denne opplevelsen,jeg gjorde samme feil da jeg skulle treffe bloggvenninne Siv i Trondheim,tok buss fra Melhus ,da jeg var en god halvtime forbi sentrum ringte Siv,bussjåføren overhørte samtalen og skjønte fort hva som hadde skjedd,han satte meg av på første stoppested og bad meg ta første buss tilbake,jeg slapp å vente lenge for busse var like om hjørne,og vel tilbake i Trondheim gikk jeg av på torget,så kom Siv ruslende dit ,etter det viste jeg hvor jeg skulle ved neste gang jeg reiste til Trondheim :=) ikke bare bare å være bønder i byen

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg