Kari og …._…. er (ikke) sant!

 

Da jeg var barn, lagde vi sånne hjerter med tekst: 

 

Det ble brukt litt “på ert”…

…hvis vi skjønte at noen kanskje var litt forelsket…

 

Ble de sinte, så stemte det i hvert fall !!

Da jeg nylig hadde kombinert dugnad og innvielseselskap med nissekusiner og menn, fikk jeg et godt tips.

 

Det kan jo kanskje være litt skummelt å være enslig, gammel dame i Oslo…?

De rådet meg derfor til å ha et mannsnavn på døra inn til leiligheten.

 

Da vi drakk kaffe, hadde mannen til den ene nissekusinen “kubbet” seg i sofaen,

sammen med teddybjørnen min.

“Her har’u han “mannen” din da, veit du!” sa han.

 

Som tenkt så gjort! Nå har jeg derfor ordnet lapp på døra.

 

Både mitt navn og bamsens navn er på plass!

 

Nå kan jeg jo selvfølgelig ikke røpe hva han heter her på bloggen…

…for da er jo mye av vitsen borte!

 

Han har et dobbelt-navn; mye kan jeg si!

 

Jeg vurderte om jeg skulle skrive:

“Her bor Kari, ….-….og Pinnsvin-ungen” på døra,

men så fant jeg ut at det kanskje var å dra det litt vel langt…

Da skjønner jo naboene at jeg er en smule…

…eksentrisk og sær…

…og det vil jeg prøve å holde skjult i det lengste.

 

Nytt sted – nye muligheter; ikke sant?

 

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Det var lurt og noen hemmeligheter må man ha :)), det er sant, naboene behøver ikke vite alt. At du er tenkende, reflektert, leken og fabulerende osv. Men nå ble jeg nysgjerrig på den bamsen…

      1. Tusen takk! Nei, det hadde nok ikke skremt noen…men pinnsvinungen skal få lov å leve litt i skjul her. Hun er nemlig veldig sjenert, skjønner du! <3

      1. Joda, ikke mye leven med den karen! Hvis du virkelig mente å være “anonym” her nå, så kan jeg ikke si annet enn at det var et nokså mislykket forsøk…;)

        1. Det var ikke meningen nei bare trodde alt var fylt i automatisk bruker bli det. Slik fornøyd nå 😂 Hsdde tømt nettleseren.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg