“Kan du bære snu deg litt, så je får gjort meg ferdig?”

 

I dag har jeg vært med den yngste Nissekusinen og mannen på tur i marka.

Det ble en lang og trivelig tur, med ryggsekk og nistepakke.

Dessuten god trening i mange, bratte bakker!

 

Jeg har definitivt ikke selskapsblære…

Når en tur varer i tre timer…

…og jeg har helt inn på ei ganske stor flaske med vann…

…så blir jeg garantert tissetrengt…

 

Jeg: “Je må tisse!”

Nissekusinen: “Kanskje du kan prøve å vente til vi kommer til et sted der det ikke er så mange folk?”

Nei, det kan jeg så visst ikke!

Har man bestemt seg, så har man!

“Je bære går litt nedover dænna stien der je…

…og sætt meg bak ei buske!”

 

Som sagt så gjort…

Det er litt vått i skogen, så jeg finner ut at jeg jo bare kan huke meg ned sånn ca en meter unna stien…

Akkurat i det jeg har fått rigget meg til, og det så smått har begynt å sildre…

…kommer det en gutt gående rett mot meg!

Han er fordypet i mobilen sin, men jeg innser at han knapt kan unngå å legge merke til meg når han passerer “åstedet”.

 

Hva i huleste gjør man i en sådan stund?

Det er liksom ikke stas å bli fersket…

…rett ved en tursti…

…av en ung gutt…

…når man sitter der i mosen med buksa nede…

Her må noe gjøres, og det litt…

 

…brennkvikt!!

 

“Hei! Kan du bære snu deg litt, så je får gjort meg ferdig?”

(Bildet er sjølsagt en rekonstruksjon…

…bak min eneste stueplante!)

 

Gutten gløtter opp, og snur seg. Han virker helt rolig…

 

Tredve sekunder senere har jeg fått dratt opp buksa!

“Nå kan du snu deg att!”

Gutten smiler i det han går forbi.

 

Da jeg kommer opp på veien igjen, er det to stykker som er nokså lattermilde.

“Vi tittet på hverandre og tenkte vårt, men vi turte ikke rope og advare deg!” sier Nissekusinen.

De har hørt utbruddene mine, og det har ikke vært lett å la være å le høyt…

 

Jeg vil vel si…

…at dette var ganske typisk meg…

Hadde jeg hørt på Nissekusinen, så hadde det ikke skjedd…

 

…men da hadde vi jo heller ikke fått noe å le av!!

 

6 kommentarer
    1. Hehe.. deilig med en tur i det fine vårværet..men å være tissatreng er ikke noe deilig.. Så kjønner godt du satte deg ned til tross for at det var mulig det kom folk der..og det gjorde det jo..like greit å “gi seg til kjenne” som du gjorde når du først er oppdaget.. <3

    2. Helt herlig – og en perfekt kommentar til gutten! Han tok det bra syns jeg….. må man så må man…. kjedelig at det kommer noen akkurat da, men det er jo grunn helt typisk! klem <3

    3. Må man så må man sier nå jeg 🙂 Kunne lett vært meg det der når det er sagt og man må jo tisse 🙂 Ha en herlig kveld, foresten du burde sjekke ut “grounding” Spennende nytt jeg har oppdaget i dag 😀 <3 klemme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg