Kan det Kalles Kunst?

 

Det var jeg som stilte dette spørsmålet

da jeg gikk rundt på høstutstillinga sammen med Frodithen i dag.

 

Det var noe for enhver smak der…

Variert kan du si…

 

“Kunst er vel hva folk ser på som kunst…” sa Frodithen.

Jo, det er vel slik…

Det gjelder å møte med et åpent sinn,

uten å dømme eller kategorisere.

Jeg kan nok ha lett for å gjøre det:

“Dætta der kunne tel og med je ha smort i hop!”

(Sånt sier man ikke når man er på kunstutstilling. Det er respektløst.

Men…jeg kan ha lett for å plumpe ut med det jeg tenker…

…på direkten…)

 

 

Fyrstikkesker kan brukes til så mangt…

 

Kreativt med korn…

 

 

Først trodde vi dette skulle forestille en edderkopp…

 

…men da vi så nærmere etter, viste det seg

å være mange hester som lå oppå hverandre i hesteskoform.

Det kunne se ut som om kunstneren

hadde brukt søppelsekker som materiale.

På flere måter syntes jeg dette var det mest imponerende kunstverket. 

Det må i alle fall ha vært en formidabel jobb!

 

 

“Sløyfe og tårer” heter dette bildet:

 

Jeg fikk noen assosiasjoner til barndommen:

Da jeg var lita, hadde jeg stor hvit sløyfe i håret på 17. mai!

 

“Kan du itte ta bilde tå meg framma dætta?

Det passer så fint tel klea mine!”

 

Så måtte vi jo finne noe

som matchet antrekket til Frodithen også…

 

 

Du har kanskje observert at vi har på oss nesten like kjoler?

 

Vi avtalte nemlig på forhånd

at vi skulle ha på oss “Senorita-kjolene” våre i dag.

Når man en sjelden gang er på kunstutstilling,

så må man jo pynte seg!

 

Jeg fikk forresten litt skjenn av Frodithen da vi var der…

Jeg syntes jeg matchet så fint i fargene her…

…men:

“Det ække no’ fint med den rumpetaska, Kari”.

 

Nei…man bør vel ikke uttale seg så mye om kunst…

…når man pynter seg med kjole og kåpe…

og har rumpetaske og ryggsekk som “tilbehør”

 

Men…

…det er jo veldig praktisk, da…

 

7 kommentarer
    1. Rumpetaske er jo kjempemoderne det..du må bare ha den hengende på skrå over brystet, ikke rundt livet. Problem løst!

    2. Jeg ser Sci kommenterer at rumpetaske er moderne, og det stemmer nok det, men den fine kjolen din og den nette formen din forsvinner liksom litt med den klumpen midt foran på alle bildene 😂Men du er veldig moderne 😂

    3. Jeg tok med Datteren på Høstutstillingen et år. Jeg tipper hun var rundt 8 år. En av instillasjonene var et åpent malingsspann på en taburett. Penselen lå på en avis ved siden av.
      Datterens kommentar var “Hadde Bestefar gått fra maling sånn hadde Bestemor blitt sint.” Hun så ikke kunsten i det, og var overbevist om at det hadde hennes kunstinteresserte bestemor heller ikke gjort.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg