Jul i stua!

 

Jeg startet dagen med siste episode av “Kristiania Magiske Tivolitheater”.

Da jeg var i førjulselskap hos min yngste “Nissekusine”,

anbefalte nemlig både hun og den eldste Nissekusinen meg

å følge med på denne tv-kalenderen.

 

Da jeg kom hjem den kvelden, ble jeg helt hekta.

Ni episoder fikk jeg med meg før jeg gikk til sengs!

I dagene etterpå har jeg kost meg med to-tre episoder av gangen.

Heldigvis ble det Happy Ending!

Sjøl den “Onde heksa”, Erle Butenschön, så ut til å bli “omvendt”.

 

I år som i fjor har jeg feiret julekveld alene.

På grunn av smittesituasjonen holder jeg meg i byen.

Julevinduet mitt – med engler, batteridrevet “stjerne”

og sjølkomponerte lysestaker.

 

På middagsmenyen sto andebryst med tilbehør.

Maten var ikke ferdig før ca kl 19,

og desserten ble ikke inntatt før etter klokka 21 i kveld.

Når man feirer alene, trenger man ikke være så nøye med tidene.

 

Etter desserten var det høytidelig gaveåpning:

Denne fikk jeg av Frodithen. Dessuten gavekort til kafébesøk!

(Ja, jeg skal gi litt f….og spise litt kake – sånn i ny og ne…)

 

Hjemmestrikket lue og balansebrett fikk jeg av kusine T.

(Den yngste Nissekusinen) og mannen.

 

På tredje forsøk rakk jeg å komme meg opp på brettet

før sjølutløseren slo ut (etter ti sekunder).

Det ble en del bevegelse i bildet…

At jeg bevilget meg et par glass vin til julemiddagen,

gjorde vel også sitt til at det ble ekstra utfordrende å holde balansen. 😉

 

Dette skal visstnok være bra trening for knirkete knær,

så jeg får ta noen økter på denne.

 

I morgen skal jeg i juleselskap til den andre Nissekusinen og hennes Nisse.

 

Etter det har jeg vel, strengt tatt, brukt opp selskapskvota mi i jula,

men Frodithen og jeg har planer om å treffes en dag litt ut i romjula.

 

“Ikke isoler deg” sier de som har laget reglene.

Nei, det skal vi ikke gjøre, med mindre vi ikke er helt nødt!!

I fjor vinter ble jeg smådeppa og rar av all isolasjonen.

Slik kan jeg ikke ha det! I alle fall ikke i lengre perioder.

 

Nå har jeg dessuten fått tre stikk med “Moderna” i armen.

Jeg håper det kan bidra til at jeg tåler smitten bedre,

for antagelig er det nesten umulig å unngå den.

(Men jeg ønsker absolutt ikke å gå inn i noen vaksine-diskusjon!)

 

Fortsatt God Jul til deg som er innom her!🌲🎅🌲

 

 

3 kommentarer
    1. Jeg har ikke sett den kalenderen. Jeg er kjempeglad for gaven fra deg 🙂 Skal bli kos med mange treff, kafe-besøk og annet kos på nyåret. Sees snart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg