“Jøss, hjælp det itte me’ bh hell, nå a’?”

 

Da jeg kom hjem fra jobb i ettermiddag,

vrengte jeg av meg klærne, puttet dem i vaskemaskina

og tok på meg noe ledigere og lettere.

 

Jeg var passe svett, så det var deilig.

 

Like etter passerte jeg det store speilet i stua…

Jeg stusset litt…

Jeg var definitivt verken vakrest eller lekrest i landet her.

Ikke at det var noe nytt,

men det var da vitterlig noe som ikke stemte…?

 

“Hjælp det itte me’ bh hell, nå a’?” tenkte jeg.

Uvilkårlig tok jeg hånda opp til brystet for å sjekke “tingenes tilstand”.

 

Og da oppdaget jeg det:

Jeg hadde glemt å ta på meg bh da jeg skiftet.

Under den mjuke bomullstunikaen var det bare naken hud.

 

Hva blir det neste?

At jeg labber ut døra, og går på butikken,

med hengefruktene i fritt fall?

 

På 70-tallet gjorde jo de fleste det.

Jeg fulgte 70-tallsmoten fra jeg var 15 til jeg var over 50! 😉

 

Det vil si:

Jeg brukte en form for bh:

Noen slags elastiske, sømløse, billige greier.

 

Når jeg ser bilder av det, så synes jeg ikke det ser særlig fjongt ut.

 

Jeg føler ikke for å dele noe “oppdatert bilde ”

av meg sjøl uten bh under blusen,

men et nesten 30 år gammelt bilde kan få duge som “illustrasjon”.

 

30 år og ammende tobarnsmor…

 

Likevel tok jeg meg ikke bryet med å skaffe meg en ordentlig bh.

Ofte hadde jeg våte roser foran på genseren på grunn av mjølkelekkasje.

 

Det var ingen som kommenterte det,

og jeg brød meg i grunnen lite…

 

Jeg var ikke den eneste som gikk rundt slik på begynnelsen av 90-tallet.

 

Nå skal alt pakkes inn i bh’er med innlegg og spiler.

 

Kanskje det blir moderne med “fritt fall” igjen snart?

 

 

6 kommentarer
    1. Hehe, du skriver så bra..jeg går i fritt forfall ,,her hjemme,men prøver å ta tvangstrøye på når jeg er ute av døra,hater det.ønsker deg en god dag.

    2. Jeg begynte med bh sa jeg var rundt 30.. Skjønte ikke at jeg trengte det, så jo fin og struttende ut uten. Skjønte ikke dette med brysrvortene liksom. Nå bruker jeg alltid ute. Men hjemme, der er det fritt fall ja 😂

    3. Jepp. Da fikk man en grundig og informativ beretning om BH’ens utvikling i en kvinnes liv. 🤗 Du er herlig og fargerik i dine fortellinger. 🤗👏🤗

    4. Jeg har lest at under koronatiden har flere og flere kvinner oppdaget hvor godt det er å gå uten bh eller med en behagelig bh i stedet for tvangstrøyer dom strammer og med ubehagelige spiler. Jeg er vant med at kona kaster bh’ en når hun kommer hjem og jeg synes det er flott om kvinner gjør det de har lyst til og det gjør da ingenting om alt ikke strutter hele tiden eller at man ikke kan la brystvortene kan synes gjennom klærne. Gjør hva som føles riktig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg