Jippi, jeg klarte det!

 

Noen teknisk begavelse har jeg aldri vært. Så langt der i fra!

Men…

…det kommer seg stadig.

Jeg har hatt en enormt bratt læringskurve i løpet av de fire åra jeg har blogget. Dattera mi hjalp meg så jeg fikk startet opp med blogginga.  Da jeg ble kjent med bloggnabo Frodith, fikk jeg en del tips av henne på “bakrommet” i gamleblokka.

Det ble en del frustrasjon rundt omkring etter overflyttingen til wordpress. Det ble litt som å begynne på nytt, men nå har mye gått seg til.

 

Så var det den biten med statistikk, da…

Først tenkte jeg at det ikke var så nøye, men etter hvert kjente jeg at jeg hadde lyst til å få tilbake statistikk – biten

Hvordan installere noe slikt…?

Jeg kjente at jeg fikk sperre bare ved tanken.

Hvorfor kunne ikke teamet på blogg.no bare ordne det, da…?

Og…

…helst litt FORT!!!

Men…når det er mange som trenger hjelp, må man være tålmodig.

DET er definitivt IKKE jeg!

 

Så…

…da begynte jeg å forske litt på egenhånd…

 

Det gikk heller dårlig.

Da følte jeg meg litt slik som Frodith beskriver  HER 

Oppgitt, sint og frustrert, sjøl om det egentlig bare dreide seg om en bagatell!

 

Jeg sendte en “Værsåsnillåbaregjørdetformegda”– mail til Hanne Mari på support-avdelinga!

“Hvor er det at det stopper opp?” spurte Hanne Mari.

Hvor det stoppet opp? Det kan jo ikke stoppe opp før det har BEGYNT!!

Jeg turte ikke å fortelle at jeg nesten hadde gitt opp bare ved SYNET av ordet “google analytics”!

 

Så spurte Hanne Mari : “Har du fått oppskriften jeg legger ved?”

Det kan nok hende at jeg HADDE fått den før.  Men: Har man sperre, så HAR man!!!

Da “overser” man gjerne med vilje…

 

Nå syntes jeg imidlertid at dette begynte å bli så flaut, at jeg bare MÅTTE prøve…

…uten å sende flere mailer til tålmodige Hanne Mari.

 

Fram og tilbake…

…fram og tilbake…

…mellom bruksansvisning og blogg…

 

Kopier og lim inn…

Og så… plutselig…

…så bare VAR det et nytt ikon i kontrollpanelet mitt.

Like etterpå fikk jeg en bekreftelse fra Hanne Mari (via mail) om at jeg hadde klart det!!

 

Gjett om jeg var stolt!

Jeg måtte jo markere begivenheten med to små hjerter der det nye ikonet har festet seg!! 😀

 

Så…nå er det bare å vente ett døgn eller noe, (så vidt jeg har forstått), så vil jeg kunne se statistikk igjen…

Hvis ikke; så MÅ jeg nok be om litt assistanse fra support.

 

Men…jeg krysser fingrene for at det er i orden nå!

 

14 kommentarer

Siste innlegg